Kawan-kawan kakcik

Khamis, 19 April 2012

Singapura - hampir 30 tahun yang lalu...

(Gambar-gambar terpaksa dirakam semula menggunakan kamera kerana mesin pengimbas tidak boleh diguna).




Kenal tak 'gadis' berbaju putih yang kurus keding itu?  Pn.  Nursalamah, tempat itu ada lagi tak?



25 ulasan:

  1. saya pun ada gambaq kat Singapore zaman dulu.... malas pulak nak korek balik ...

    BalasPadam
  2. Salam Kakcik.

    Banyaknya patung yer.

    BalasPadam
  3. Eh, Kakcik simpan g pic zaman2 anak dara dulu. Comel je tgk. Hehehehe...jauh gak Kakcik jalan. Smpi Spore...

    BalasPadam
  4. Kak Cik...
    Salam kenal dan saya folo ye...

    p/s..Seronok tengok gambar dulu-dulukan Kak Cik...masing-masing masih "slim" lagi...:)

    BalasPadam
  5. jeles kak chik simpan lagi gambar mas anak dara, cik ina dah tak de gambar tu semua.kak chik baju putih, muka sama je sampai sekarang.

    BalasPadam
  6. bila tengok gambar lama.. aduh.. rasa tercabar dihati bagaimana nak kuruskan balik badan ini yang tak mungkin langsung kursus seperti dulu.. huhuhu..

    BalasPadam
  7. ada. haw par villa. masuk percuma. tapi saya tak pernah jejak sebab ngeri dengan patung. dulu masa kecik, ada rombongan pergi, saya tak nak ikut. saya pun heran kenapa tempatnya masih ada, tak nampak pun tarikan pengunjung. suami saya kata tempat tu diwakafkan oleh dua beradik cina, pengasas tiger balms, untuk mengajar nilai murni dari budaya mereka. kakcik kurus tinggi. masa ni saya di sekolah menengah.

    BalasPadam
  8. S'pore tu kakcik memang simpan khazanah lama. Hawparvilla nie ada dijaga lagi. Cuma lain sikitlah. Kakak nie yg dekat pun tak pergi kakcik. Ex-rate tu buat tak tahan. Kalau kunjung sedara bolehlah...

    Cute kakcik dulu ye...:)

    BalasPadam
  9. Kurusnyaaa kakcik! Cantik sangat!
    :D

    BalasPadam
  10. wauuu kakcik kurussss sgt
    kenangan mengusik jiwa ni kakcik

    BalasPadam
  11. wah...mak zaman anak dara. hot gitu! ;D

    BalasPadam
  12. salam mak =)

    skrg kat singapore ada lg ke patung2 tu eh?mcm xde nmpk dh...

    kurusssssnye mak masa muda..sy yg tgh muda ni pun tak kurus mcm tu..haha

    BalasPadam
  13. Makchaq pernah pi haw par villa ni tahun 87', bawak anak sulung, kecik lagi masa tu, balik dari sana dia menangis tak berhenti sampai kena ubatkan.. ada yang mengikut dari sana kata ustaz..

    Slim melim kakcik dulu no.. jeles

    BalasPadam
  14. saya tak pernah sampai singapura.. alahai...
    kenangan.. oh kenangan..ini mengimbau kenanganlertu...

    BalasPadam
  15. bestnya nostalgia dulu2.. spore dulu lain kan..

    BalasPadam
  16. kalu dulu cuci gambar sekeping brp RM ek kakcik?..

    BalasPadam
  17. Saya blom pernah sampai lg singapura....huhuhuu

    BalasPadam
  18. Salam KS

    Th lepas saya ke sana, spore dah terlalu membangun!

    BalasPadam
  19. best kan acik..kita ada simpn gambar lama..walaupun warna dah pudar

    BalasPadam
  20. kak cik...melihat gambar dlm album tak sama keseronokannya dgn gambar zaman digital skrg,kan...
    seronok memebelek gambar2 dlm album...walaupun ada sesetengah tu dah bertukar warna...

    BalasPadam
  21. alahai kedingnya kak cik, so sentimental tgk foto ni heheheh

    BalasPadam
  22. bestkan dpt tgk gambar2 lama... kenangan mengusik kalbu..hehe...

    BalasPadam
  23. aduhai, mengimbau kenangan terindah

    BalasPadam
  24. Gambar2 lama yg byk kenangan,kurusnya kakcik dulu2....

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.