Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 20 April 2012

Jumaat - jangan abaikan kewajipan kita...


Jangan jadi macam budak ini.  Asyik tidur sahaja.  Mak dia yang tak 
sihat tapi dia yang berdengkur tidur atas katil mak dia! 
(Gambar ini dirakam pada waktu yang berbeza dengan gambar di atas)




25 ulasan:

  1. itulah dia budak-budak .. dia bukan tahu emakayah dia sakit ke, penat ke, sibuk ke, tak ada duit ke .. yang penting hajat dia tercapai.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin 'di satu waktu dulu', kita pun begitu juga. Tak pernah tahu nilai keringat yang gugur dari tubuh ibubapa kita. :(

      Padam
    2. agaknya dia penat jaga/ susah hati kakchik tak sihat tu..Walaupun kita dulu dan anak2 kita mungkin tak faham, hati anak ni sedih juga tau bila mak sakit..huhu...teringat dulu mak dan kami sekolah petang. pergi wat cekup dulu sebelum masuk sekolah. sekali mak dah kena tahan nak bersalin. Jadi kami kena pergi sekolah sendiri. Bila cikgu lain tanya kenapa mak takdatang sekolah..Tak sempat jawab air mata dah berjurai2..tak tau pun mak masuk spital sebab nak bersalin..yang tau sedih je...hihi..:)

      Ingatkan dia yang sakit tadi..:)

      Padam
    3. Bila makbapa dah tak ada, terasa juga kekosongan di jiwa kita, kan? :(

      Padam
    4. betul kakcik tersa sangat..rindu.....teringat arwah ayah dan mak..:)

      Padam
  2. hehe...budak tembam ni, penuh katil dia baring sampai ibu dia pun tah mana2. tapi itulah kasih syg sorang ibu kan kakcik? sakit pun kena dulukan anak sebab sayang kat dia...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebelum dia lena tu, dia minta maknya peluk dia. Dahlah sama2 tembam! Bila dia lena, maknya terpaksa mengalah dengan duduk di kerusi...

      Padam
  3. sebab katil best dan empuk. haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dia tu kat mana-mana pun dia boleh tidur. :)

      Padam
  4. hahaha, comellah budak tu, hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang nampak comellah, sikit lagi bila dah remaja hilang comelnya kalau tak jaga badan. :)

      Padam
  5. Hehehehe...mane tak sedap Kakcik. Bilik beraicond. Arghh! Bestnya dpt bantal!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kat rumah pun dia tidur dalam aircond, kalau tidak bising 'panas'. Mana tak panas, badan banyak lemak. :)

      Padam
  6. Kakak tengok mula-mula ingatkan adik yg sakit. Astaghfirullah... boleh dia tidur kat situ lagi hihi.... Boringlah tunggu mak dia sampai tertidur.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Macam itulah perangai dia, seboleh2 nak menyelit bawah ketiak mak bila berpeluang walaupun badannya dah sama besar dengan badan maknya. :)

      Padam
  7. Assalamualaikum Kak Cik

    moga anak dah sihat, mak dia lagi2 sihat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa'alaikummussalam Atuk. Anak kakcik tu sihat je, saja dia nak tidur kat katil mak dia yang masa itu kurang sihat. :)

      Padam
  8. assalamualaikum kakcik..

    itu jumaat di masjid kampong baru kan??

    minggu lepas saya jumaat di situ memang itulah keadaannya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa'alaikummussalam Sahrom...

      Memang itu adalah suasana minggu lepas. Kakcik ambil gambar itu dari tingkap bilik wad tempat kakcik menginap selama dua malam. :)

      Padam
  9. hheheheh... tp kadang2 ramai gk warga lelaki yg kt supink complex time solat jumaat kakcik :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di saf2 solat itu, terdapat juga kejanggalan2 yang tak enak di pandang mata. Apatah lagi bila melihat mereka yang sah2 tiada di saf tapi berkeliaran tanpa rasa bersalah kerana tidak menunaikan kewajipan yang datang hanya sekali dalam seminggu. :(

      Padam
  10. Nyenyaknya si budak tembam nie tido atas katil mak dia,nie tido mlm ke siang kakcik?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gambar itu dirakam waktu siang. Penat sangat agaknya. :)

      Padam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.