Kawan-kawan kakcik

Isnin, 19 Mac 2012

Yang asli tetap cantik...

...walaupun yang palsu mungkin kelihatan menarik.

yang palsu


yang asli (gambar dari indonesiaindonesia.com)

Begitu juga dengan wajah kita, kalau tersilap di'ubahsuai' atau 'dipalsukan', yang kelihatan mungkin hanya sesuatu yang membuatkan orang tertarik untuk memandang dengan pandangan yang menjengkelkan.  (Nota : ini hanyalah satu catatan orang yang ketandusan ilham.  Tidak ditujukan kepada sesiapa jua pun.)




21 ulasan:

  1. kakcik, kalau boleh saya nak pakai bulu mata pelsu... tapi susah la pulak nak bukak2 gam tu bila nak solat. kekeke..

    BalasPadam
  2. walaupun dalam ketandusan pun.. masih dalam maksudnya... =)

    BalasPadam
  3. Betul Kakcik. Walaupun yg palsu nmpk ctk tp kecantikan yg asli tu tak dpt ditandingi. Tapi biaselah...manusia pasti akan tertarik pd yg palsu sbb mrk lebih suka pd luaran dr dalaman.

    =(

    BalasPadam
  4. tulah kak.. mengubah hingga takder bentuk yg asal.. kekadang takut nak tgk.

    BalasPadam
  5. setuju kak
    saya x suke tukar2 nie ..
    original lebih bagusss

    BalasPadam
  6. ada ketikanya yg asli itu terlalu mahal utk dimiliki. Kenalah cari yg palsu..... huhuhu

    BalasPadam
  7. sya dua-dua bunga sakura asli dan palsu tak penah dpt pegang kak...huhuuuu

    BalasPadam
  8. kawan acu dok memujuk acu ke Jepun..sekarang tengah musim sakura....tapi apa kan daya ongkos & cuti sudah diperuntukkan ke tempat lain..tak de rezeki nak ke sana :(

    BalasPadam
  9. Mari kita maintain ori ye kakcik.

    BalasPadam
  10. cherry blossom - iols suker!

    errr.... of kos yg ori lagi baik sebenarnya... bukan hanya bab rupa diri
    apa juga barangan sekali pun.....

    BalasPadam
  11. rumah saya pokok plastik je.. tak tahan nak siram selalu sebab rumah tepi laut.. kesian pokok selalu cepat mati.. hehe..

    BalasPadam
  12. setuju... yg cantik walaupun ada kurangnyer ttp cantik

    zmn skrg nih ramai yg org suke yg palsu2 yg tambah2...berapa ramai retis kite yg berplastik sugery,berbotok bagai kan kakcik

    BalasPadam
  13. Suka sangat ngan bunga sakura..cantik....bilalah dpt ke jepun(eh..takde kena mengenapun ngan komen ni..heheh)

    BalasPadam
  14. oleh itu...lebih baik lah kita memilih yang asli...

    saya pun tak suka bunga plastik..lebih suka bunga hidup..yg ori...dan natural.

    BalasPadam
  15. palsu hanyalah tiruan.. mana mungkin dapat sama dengan ciptaan Yang MAHA AGUNg... tentulah yg asli lebih cantik:-)

    BalasPadam
  16. Salam Kak Cik,

    Betoi tu Kak Cik...Kak Ros setuju sangat...Apa pun yang asli ni tetap cantik kan kak Cik...

    BalasPadam
  17. suka nyanyi lagu melayu asli... Serampang Laut, hehehe

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com