Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 9 Mac 2012

Kemanakah anaknya menghilangkan diri?...


Beritanya DI SINI

'Apabila seseorang itu keluar berusaha untuk anaknya yang masih kecil, maka dia berada di jalan Allah. Apabila seseorang itu keluar berusaha untuk kedua ibubapanya, maka dia berada di jalan Allah. Apabila seseorang itu keluar berusaha untuk dirinya sendiri dan menjaga kehormatannya, maka dia berada di jalan Allah.' (Maksud Hadis, Riwayat At-Thabrani)



35 ulasan:

  1. baca tajuk & tgk gmbr pun hati ni dah meruntun pilu.... :((

    BalasPadam
  2. kasihan pada makcik ni. moga ada yang prihatin pada makcik ni dan kepada anak makcik tu, guna GPS kalau terlupa kat mana duduk letaknya hotel tu.

    BalasPadam
  3. jika anak itu 'terlupa' ttg ibunya..harap dia kembali kepangkal jalan

    jika anak itu ingin membalas atas kesilapan lau moga dia cepat sedar,syurga itu dibawah tapak kaki ibu

    dan kita juga tidak tahu apa kisah sebenarnya

    BalasPadam
  4. berat mata memandang, berat lagi bahu memikul..tersentuh !!!

    BalasPadam
  5. tgk video kat metro online..saya yg ngis :((

    BalasPadam
  6. sedih sya baca kisah ni tadi, haraplah sya di jauhkan daripada membelakangkan ibubapa dan ibubapa mertua........

    BalasPadam
  7. Betulkan kakCikS..
    Mak ayah boleh jaga anak biarpun ramai manapun
    Tapi anak nak menjaga seorang mak / ayah...belumnya pasti!:(

    BalasPadam
  8. salam kakcik,

    pagi tadi smpat bc brita ni... mmng mnyayat hati. moga jd pngajrnlah buat kita agar t.mn zalimi ibu bapa tapi kita t.tahu crita d sbaliknya kan.....

    BalasPadam
  9. astagfirullahalazim....
    mana lah pegi anak makcik ni... sanggup ye buat kat mak sendiri macam tu.... TT

    BalasPadam
  10. Aduh, wajah si ibu tua ini sungguh meruntun hati...moga Allah melindungi dia..

    BalasPadam
  11. ya allahhh kak .. berderau darah .. meremang bulu roma saya melihatkan wajah sedih dan pilu makcik nie

    ape punye bangsat anak2 dia .. haaaaaa amik kooo ( huhuhu astagfirullahhhh ) .. sampai hati tinggalkan mak yg lumpuh kat hotel budget nie ! ... sian kat makcik nie , ikutt je anak nye kemana dibawa .. last2 di tinggalkan macam tuu aje ..

    ya allahhh kau balasss lah kekejaman anak ini sehebat mungkin agar menjadi pengajaran kepada hamba2mu yg lain .. dia x tahu agaknya betapa tingginya darjat seorang ibu disisi mu ya allahhh huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita harus sedar .. walau seJAHAT mana sekalipun .. seKEJAM mana sekalipun .. seJAHIL mana sekalipun ibu ini disisi kita , kita x seharusnya menderhaka @ membunag dia sebagai IBU .. darjat IBU disisi allah sgtlah tinggi , tidak cium bauu syurga buat anak yg perlakukan begini terhadap ibunya ..

      dosa2 lalu @ segala perbuatan dia yg lampau itu adalah antara dia dan allah .. , kita tiada hak menghukum dia .. kita sebagai anak harus menjaga dan menghormati dia , kerana dialah kita ke syurga .. insyaallahhhhhhhh

      sorry kak .. saya emooo sgt2 kalau perkara2 menyentuh tentang IBU dan BAPA nie huhuu

      Padam
  12. kurang ajar betul terlupa mak kat situ.. patut dari kecik picit2 je biar keluar tahi hijau..

    BalasPadam
  13. sedihnya lah..
    x kemananya hidup anak kalau buat mak ayah cam gini...
    Allah maha adil..

    BalasPadam
  14. Kasihannya dgn makcik nie,nasib baik ada rumah org tua,minta2lah dijauhi dr kita semua perkara yg macam ini.

    BalasPadam
  15. what u give, u get back! tunggu je balasan dr Allah

    BalasPadam
  16. saya masih tak faham.

    kenapa sampai hati dia buat begitu?

    BalasPadam
  17. Apalah agaknya dendam dihati anaknya sehingga memperlakukannya begini...teringat saya perihal ibu yg merakamkan gambar anaknya ketika dirogol oleh teman lelakinya....beginikah nnt nasib ibu itu kelak...jika besar mana kesalahannya...sebagai anak..ampunkan lah IBU...mereka juga manusia biasa...sedangkan Allah menerima taubat hambanya...meruntun hati melihat tangisannya...

    BalasPadam
  18. masa dgr kt radio psl berita nih dh rasa aduh la... Ya Allah, apa lah yg difikirkan anak tu yek, kalu btl2 tak mo jaga antar la kt umah org2 tua,jgnla ditinggal mcm2 tu, ntah dia mkn ke tak... nsb lah org hotel tu terjumpa... ish tak tkt ke azab yg Allah

    BalasPadam
  19. akak, kita pun ada buat entry pasal ni..

    tapikan..kita ada baca kat forum cari.. katanya anak makcik tu meninggal dah..
    tak tahu betul ke tidak.. kat blog kita ada bubuh link entry tu..

    sedih sangat kan..especially bila tgk makcik tu nangis nak anak dia..

    tak menahan air mata kita tgk kak

    BalasPadam
  20. Kesiannya ibu ini, tak tergamak nak buat ibu kita mcm ni

    BalasPadam
  21. kadang2 tak RETI nak komen bila baca kisah2 sebegini

    BalasPadam
  22. Walau apa sekalipun kesilapan ibu ini pada anaknya satu masa dulu, dia tetap ibu yg telah melahirkan anak itu & syurga adalah di telapak kakinya. Semoga anaknya akan insaf & kembali ke pangkal jalan. Janganlah dibuat ibu sampai begini, takkan selamat & bahagia hidup..Peringatan untuk diri saya..

    BalasPadam
  23. apa lah nak jadi kan .
    masing masing jadi lupa daratan.

    BalasPadam
  24. As salam Kakcik,

    Saya sedih tgk makcik tu...Mmg kesian... Dimanakah anaknya? Moga2 die kembali kepangkuan ibunya itu... Ibu umpama wali Allah... Alangkah ruginya dia sekiranya apa yg dibuat disengajakan... T______T

    BalasPadam
  25. jalan itu yang ku cari dan laluinya semoga beroleh rahmat Nya.

    BalasPadam
  26. hoho...byk juge yg ikut cerita anak beranak ni...
    cuma yg sy boleh katakan,harap2 jalan cerita dorang pasni dipermudahkan...

    BalasPadam
  27. Salam Kakcik,

    Sedihnya ada ibu diperbuat begini...isyyyyy!

    BalasPadam
  28. walau apa pon alasan, tergamak tinggalkan mak nya sendirian.. cari lah jalan, saudara mara & rakan yang berhati mulia, pasti ramai ada yang membantu.. kalau apa2 jadi, siapa nak tanggung? bak kata cendikiawan tersohor semalam, berbalik pada hati & niat kita sebenarnya..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.