Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 3 Februari 2012

Lintasan di fikiran...

Tiba-tiba terlintas ayat ini di kotak fikirku...

'cerdik tanpa bimbingan dikhuatiri hilang imbangan,
bijak tanpa iman dibimbangi tersesat jalan'


Eleh! entah apa-apalah kau kakcik!!! budak tadika pun boleh dapat lintasan fikiran macam itulah.  Kau ingat kau bagus sangat ke? SPM pun tak ada, ada hati nak berfalsafah konon!


Tak mengapalah, aku sekadar berkongsi apa yang terlintas di minda dan tersimpan seketika di hati, lalu kucatatkan di sini... 


20 ulasan:

  1. Sebab itulah kakcik, ada ilmu tapi tidak diamalkan pun tidak berguna.

    BalasPadam
  2. moga dengan adanya ilmu, dapat membimbing ke jalan yang benar

    BalasPadam
  3. ilmu dan iman kena lah seiring..baru x tersasar jalan..

    BalasPadam
  4. org bijak lagi panjang akalnya nak buat jahat.

    eh, saya tak lari topik kan?

    BalasPadam
  5. cantik dan cerdik lintasan kata-kata tu kakcik..

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum Kak Cik

    lintasan itu drp Allahh...Insyaallah
    Dia tidak memilih samaada orang itu ada pelajaran atau tidak

    BalasPadam
  7. Salam kakcik, buah fikiran yang berharga untuk difikirkan. Semoga kita semua sentiasa di atas jalanNya yang lurus. InsyaAllah.

    BalasPadam
  8. salam akakkkk

    hurmmm apa yg akak cakapkan ituu betul sebenarnya ...
    saya sgt2 setuju .. ;)

    BalasPadam
  9. cantik ayat! masuk lam segmen hati bbisik la kol 2 jap lg :)

    BalasPadam
  10. Setuju & betul sangat lintasan hati kakcik tu..sekarang ni banyak orang camtu kan.

    BalasPadam
  11. Kakcik! Terima kasih sbb share. Sy sendiri bermuhasabah dgn quotes kat atas tu. Sy tak sempurna.

    BalasPadam
  12. ilmu dan amalan bergerak seiringan...
    moga mama sihat2 sokmo =)

    BalasPadam
  13. Tiap kata yg baik2 itu adalah keindahan kakchik...kakchik terlalu merendah diri la...

    BalasPadam
  14. arwah bapak kata, belajar bukan utk cerdik periksa je tapi jugak utk jadi orang yang baik, berguna, soleh & bijak..

    BalasPadam
  15. betul2, kita berkongsi dan semoga ada manfaatnya. T kasih.

    BalasPadam
  16. jangan pk cmtu mak...stiap kata2 dr yg lebih tua ni ada benarnya, dan bguna sgt utk yg muda =)

    BalasPadam
  17. mengingatkan...kita sering lupa

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.