Kawan-kawan kakcik

Ahad, 20 November 2011

Keindahan yang tercalar...

Awan apakah yang bewarna hitam itu?

Pasti ianya bukan awan nano, kan?

Rupa-rupanya ia adalah asap yang mencemarkan alam sekitar! :(

Alangkah indahnya biru yang mendamaikan ini.

Telah banyak kisah tentang anak-anak seperti di dalam gambar ini diperkatakan.  Sampai bilakah agaknya mereka akan terus dipergunakan? :(

15 ulasan:

  1. Tangan manusialah yg merosakkan alam yg indah ni.

    BalasPadam
  2. Kak Ani...

    kesan dan akibat dari perbuatan itu akan diterima oleh generasi akan datang. :(

    BalasPadam
  3. SALAM,
    KISAH ANAK2 YG DIPERAGUNAKAN ITU .... MAKIN MENJADI2 SEKARANG NI ... ORANG LUAR, ORANG TEMPATAN ..... BIASANYA LF TAK LAYAN MEREKA INI ... YANG BERKENAAN TU, CEPAT2LAH BERTINDAK .

    BalasPadam
  4. Sallam kak Cik,

    Kat sini pun ramai anak2 yang diperguna, kesian mereka terpaksa berhujn berpanas.

    BalasPadam
  5. Kerakusan Dan ketamakan yg bermaharajalela, manusia gilakan kekayaan tanpa menghiraukan akibatnya

    BalasPadam
  6. Selalu kat bank mesti ada anak2yg stand kat luar semata mata utk meminta...sedangkan umur seperti itu sepatutnya dirumah atau di sekolah sedang mengulangkaji pelajaran...sedihkan kak cik..

    BalasPadam
  7. lemas...
    perlukan udara yang segar
    kat opis ni walau dalam ekon tetap bau rokok....huh

    BalasPadam
  8. Zaman sekarang macam-macam orang gunakan dan jual. Bukan benda saja, malah mak ayah dan maruah!

    BalasPadam
  9. W/salam Dato'...

    sampai sekarang saya tidak dapat melupakan anak2 yang maut setelah van yang mereka naik terlibat dengan kemalangan selepas menjalankan aktiviti seperti dalam gambar itu! :(

    BalasPadam
  10. W/salam Lipislady...

    mereka ada di mana2, bukan tak kesian dengan mereka, tapi geram sangat dengan orang yang mengeksploitasikan kanak2 itu. :(

    BalasPadam
  11. Aju...

    kesian dengan ibubapa yang terpedaya untuk menghantar anak2 ke lubang naga itu. Harapan mereka, anak2 menimba ilmu, hakikatnya dipergunakan tanpa mengira waktu. :(

    BalasPadam
  12. Cheqna...

    duduklah di luar pejabat seketika. Eh! bukankah pejabat adalah kawan larangan merokok?

    BalasPadam
  13. Ladysirna...

    memang sangat menyedihkan. Kenapakah tiada tindakan tegas boleh diambil terhadapa mereka yang mempergunakan anak2 itu? :(

    BalasPadam
  14. sampai sekarang takder surutnya pun pasal anak2 tu, masih terdapat di mana2...

    kakcik, terimakasih pada gambar langit dan awan tu, wlp pun tercalar kesuciannya...saya hargainya.

    yg tu pun sepatutnya tak berlaku lagi kan? apa nak jadi, atas bawah pencemaran alam terus berlaku..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.