Kawan-kawan kakcik

Selasa, 11 Oktober 2011

Manusia makin gila...


Mungkinkah salah satu penyebabnya adalah kerana ada lelaki-lelaki CERDIK yang sibuk dengan program menambah isteri hingga sanggup mempromosikan NIKAH DI SIAM tetapi tidak mengambil tanggungjawab yang diperintahkan oleh Allah SWT terhadap isteri yang dinikahi dan anak-anak yang dikurniakan?  (Ada yang semput membaca ayat tanpa noktah ini ke?)



30 ulasan:

  1. ya allah, ngeri membacanya, tapi dulu pernah terbaca dlm majalah, anak dgn mak 'berniaga' kat kawasan berbeza sebab carik duit untuk makan & byr sewa rumah hari2

    dunia dah tenat skrg ni

    BalasPadam
  2. mungkin keadaan memaksa beliau berbuat begitu,tiada jalan penyelesian...kita tak berada ditempatnya...
    dan mungkin juga kurang didikan agama...
    bila terjadinya begini yg kita mampu kata...kesiaaannn....!




    *maaf,bukan menyokong tindakan beliau....:(

    BalasPadam
  3. bak kata seorang penceramah tersohor suatu ketika dahulu (kini memegang jawatan dalam kerajaan)... "tidak salah melacur". hehehe.... nak tahu, google jer perkataan tersebut.

    hihihihih....kelakar sehhhhh

    BalasPadam
  4. nk komen byk pun kita tak tau pokok pangkal masalah beliau...mungkin dia tertekan..terdesak...hilang pertimbangan...hanya dia yg tau....apa2pun anak tu anugerah...walau sesusah manapun...jgnlah sampai dijual...

    BalasPadam
  5. saya dengar ramai juga yang beristeri seorang yang zalim dan mengabaikan keluarganya.

    pokoknya iman dan taqwa.

    BalasPadam
  6. panjang ayatnya, tapi saya tak semput baca. hu~

    ini antara kisah tentang kita yang dah makin meluas dan mungkin akan jadi barah kalau tak dibendung nanti. sedih. :(

    BalasPadam
  7. tanggunglah dosa atas amanah Allah ...

    BalasPadam
  8. ermm .. pokok pangkalnya .. iman kena tebal .. agama no 1 .. insyaallah ... kita terhindar ..

    *** mintak2 dijauhkan ...

    BalasPadam
  9. hmm.. 'lelaki promosi' tu dh bace ke entri akk ni?

    BalasPadam
  10. dan mungkin juga disebabkan si ibu yang tidak berfikir panjang dengan tindakannya...tidak mematangkan diri
    sebelum bernikah...kurang ilmu dan kahwin semata-mata kerana nafsu...
    sama la laki dia tu pun, tdk bertggungjwb.

    BalasPadam
  11. dunia akhir zaman...
    mcm2 yg berlaku

    BalasPadam
  12. Kesian kat anak-anak..tu la bila dah pilih keseronokan hidup lebih dari tanggungjawab..minta dijauhkan.

    BalasPadam
  13. dunia akhir zaman...

    setuju dgn pakngah, pkok pangkal keimanan dan ketakwaan. Takde iman macam nilah jadinya..huhu

    BalasPadam
  14. Lupa agaknya.. anak itu amanah Allah.. anak itu anugerah Allah... Anak itu rezeki Allah..

    BalasPadam
  15. akal dah terkeluar dr kepala kot, kakcik heheheeee

    BalasPadam
  16. sedihnya.. dah jadi barangan dagangan pula anak2 itu.. nauzubillahiminzalik.. minta di lindungi kita semua hendaknya..

    BalasPadam
  17. Nak memuaskan nafus serakaah sendiri..sanggup menggadaikan maruah anak.. apa laa nak jadi skrg ini..

    BalasPadam
  18. ade jugak org macam tu ye..
    mmg tak de akal...sedih bile bacenye...

    mintak jauhkan tu semua berlaku kat kaum keluarga kite semua...

    BalasPadam
  19. subhanallah.. herm.. tak sangup nak baca kisah ni.. tak tergamak kat hati.. aduhai.. kerana kepentingan sendiri sanggup buat apa saja.

    BalasPadam
  20. ya Allah
    mana la hilangnya akal mak bapak budak2 tu :(

    BalasPadam
  21. Bila agama selalu diletak kemudiaan inilah jadinya kakcik. Negri betul walau dlm hati kita marah:(

    BalasPadam
  22. nauzubillah,bila nafsu menguasai begini la jadinya >_<

    BalasPadam
  23. cetek agama..tp, x leh salahkan dier 100%..mana bapak bebudak tuh? tp lagik, matlamat x menghalalkan cara kan?

    BalasPadam
  24. anak2 adalah amanah Allah. tak kira sebagaimana susah sebagai ibu yang waras tak mungkin sanggup buat sebegitu! zaman sekarang terlalu mudah untuk mendapatkan bantuan, mendapat pekerjaan. apa yang penting kita perlu keluar dari kepompong...

    BalasPadam
  25. Assalamualaikum Kakcik, ada lelaki tak kisah jadi dayusss!

    BalasPadam
  26. ASTARFIRULLAH..kenapa lah boleh jadi sampai macam tu.

    BalasPadam
  27. saya x semput baca tulisan tanpa noktah tapi yang saya semputkan bila baca cerita tue..aduhai la..sedih betul

    BalasPadam
  28. salam kakakku kakcik..
    jujurnya, saya tak berani nak komen sbb saya tidak mengikuti pokok pangkal ceritanya..mungkin kerana desakan hidup? dan bolehkah desakan hidup boleh dijadikan alasan atas tindakan itu..?

    BalasPadam
  29. kalau terdesak pun tak kan sampai jual anak,cik ina rasa itu cam alasan yang tak boleh diterima akal langsung. sapa yang tak pernah susah temasuk cik ina. rasa marah kalau cakap benda-benda cam ni.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com