Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 3 September 2011

Syawal ke 4 - menghayati erti kasih sayang...

Lokasi : Di luar Taman Burung Kuala Lumpur ...

Siibu sanggup tidak mengambil makanan yang dihulurkan demi menjaga keselamatan anak yang dikendungnya.  Selepas memastikan anaknya betul-betul selamat, barulah dia mencapai makanan.

Tidak merebut makanan di tangan yang lain walaupun perut mungkin sedang lapar.

Dengan hal sendiri-sendiri.

'Zaman dah berubah, dunia semakin maju.  Jangan hairan kalau saya pun pandai makan kentang putar.'


24 ulasan:

  1. binatang pun tahu apa itu kasih sayang..
    inikan pula manusia..
    penuh insaf entry yang kakcik paparkan..

    BalasPadam
  2. bukan monyet tu jer, saya pun suka kentang putar..opsss..!

    BalasPadam
  3. Puas berhari raya. Segenap rantau telah kakcik jelajah.

    BalasPadam
  4. Ayu...

    kakcik paling tersentuh bila melihat ibu monyet itu menepuk2 anaknya bagai lagak seorang manusia!

    BalasPadam
  5. Hani...

    kakcik lebih suka coleslaw. :)

    BalasPadam
  6. Ariff...

    tahun ini kakcik dah jadi yatim piatu. Menjelajah ke mana sahaja yang suami hendak bawa.

    BalasPadam
  7. SALAM SYAWAL,
    BINATANG PUN TAHU SAYANG-MENYAYANGI ! ADA SESETENGAH INSAN TU LAIN PULAK CERITANYA!

    BalasPadam
  8. he,hee.. makan kentang ya, zaman moden katakan

    BalasPadam
  9. Dulu selalu ber aktiviti berbasikal kat kawasan tu... selalu kea kejar dengan monyet...!

    BalasPadam
  10. Selamat Hari Raya, Maaf Zahir & Batin buat Kakcik sekeluarga.

    Semoga ceria seisi keluarga.

    BalasPadam
  11. Salam Dato'LF...

    manusia kena belajar dari haiwan pula agaknya!

    BalasPadam
  12. AM...

    monyet pun dah 'penat' makan pisang!

    BalasPadam
  13. Gedek!...

    ooo... memang orang KL la ya? :)

    BalasPadam
  14. Liza...

    selamat hari raya juga buat Liza sekeluarga. :)

    BalasPadam
  15. banyak pengajaran yg boleh kita ambil dr kisah monyet tersebut...renung2kanlah..

    BalasPadam
  16. Ida...

    begitulah. Tapi manusia terlalu ego untuk menerti!

    BalasPadam
  17. kak cik hari tu cik ina nak pegi taman burung kat penang, tapi tak jadi dah petang sangat.oo baru tahu kat KL pun ada taman burung. ketinggalan zaman betullah cik ina ni. cik ina baru balik kelang kul 1 pagi tadi.

    BalasPadam
  18. Tidak mengapa. Asalkan niatnya baik dan bahagia di hati. Raya, begitulah adanya..

    BalasPadam
  19. saya tak payah pergi jauh nak tengok monyet..
    kat depan rumah je ada walaupun cuma seekor..

    BalasPadam
  20. Cik Ina...

    Taman Burung Kuala Lumpur ini luas, kakcik tak larat nak berjalan di dalamnya. Hehehe...

    BalasPadam
  21. IM...

    bahagia datang dalam pelbagai cara, kan? :)

    BalasPadam
  22. b.r.u.t.a.l.s.o.l.o...

    hensem tapi 'tak ada hati', tak bermakna juga... :)

    BalasPadam
  23. aizamia...

    kat taman perumahan yang kakcik duduk ini pun kadang2 ada monyet yang tersesat. Mungkin sebab tempat tinggal mereka telah diceroboh, lalu mereka datang mencari makanan...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com