Kawan-kawan kakcik

Selasa, 20 September 2011

Kenal tak apakah ini? ...





25 ulasan:

  1. KakCik
    Tu gambar padi sebelum 'diberaskan', kan? hehe..

    BalasPadam
  2. tak kenal kak chik hehe, sila lah terangkan

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Kakcik,

    Kilang simin kot.

    BalasPadam
  4. mesin padi untuk ditranformasikan menjadi beras.

    BalasPadam
  5. macam mana kakcik blh masuk 'kawasan bahaya' tu..heheheh!

    BalasPadam
  6. rasanya mesin nak hasilkan beras kut

    BalasPadam
  7. nampak habuk je kakcik hehehhe, apakah ianya itu?

    BalasPadam
  8. x kenal.ape tu? http://www.geekintherainbow.blogspot.com/

    BalasPadam
  9. mmm....kilang kelapa sawit pernah laa sy pergi kakcik...heheheh....

    BalasPadam
  10. padi ker? sy ingat pasir td..teruknya sy punya mata kakcik hehe

    BalasPadam
  11. saya nengok gambar ni pun dah rasa resdung saya datang...

    aaatttchummmm!!!

    BalasPadam
  12. ini selasa tanpa kata ke, kakcik ?????

    BalasPadam
  13. Salam Kakcik,
    saya tak tahu aper ker benda tuh...
    Perjalanan saya masih belum jauh lagi..hehehehe

    BalasPadam
  14. kakcik saya tak tau mesin apa tu.. tapi since tuan hj AL kata mesin padi, jadik jawapan saya pun sama jugak lah..mesin padi untuk ditransfomasikan menjadi beras.. hihi..

    BalasPadam
  15. Salam semua...

    ramai bagi jawapan yang betul (tapi tiada hadiah ya - kakcik memang kedekut!). Jawapannya mesin untuk 'menukarkan' padi jadi beras.

    Gambar ke 2 adalah longgokan padi yang sedang dikeringkan.

    Gambar ke 3 - longgokan sekam.

    Gambar ke 4 - mesin untuk membakar sekam.

    BalasPadam
  16. agak2 apakah agaknya,
    serbuk kayu?
    bukan..
    beras macam komen kawan??
    tak berani nak kata..
    sebab ayu anak peneroka kelapa sawit.. hehehhe

    BalasPadam
  17. oh.. terlambat nak reply.. dah tau jawapannya.. hikhikhik..

    tapi tekaan awal itu kilang beras.. kira betuller kan.. ;)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.