Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 23 September 2011

Cepatlah besar dan boleh dimakan...

Mercu tanda : tangki air itu berada betul-betul di hadapan rumahku.

Harapnya pokok rambutan yang sedang lebat berputik ini akan dapat dirasai
buahnya yang sangat manis pada pertemuan yang dirancang ini.

32 ulasan:

  1. Niat dah terpasang kakcik. Insya-allah kalau tak ranum pun mesti sedikit mencelah dah ada kot... bestnya kakcik siap tanam rambutan kat rumah... luas tanah.

    BalasPadam
  2. Kakzakie...

    dulu ada banyak pokok depan rumah kakcik tu. Ada pokok limau purut, ceri, pisang, durian belanda. Yang tinggal cuma pokok rambutan dan pokok mangga saja. Tangan suami kakcik kalau tanam pokok, agak menjadi. :)

    BalasPadam
  3. kaklong...

    kakcik tak pasti rambutan apa, tapi isinya sangat manis (sampai susah nak ambil sebab banyak semut). :)

    BalasPadam
  4. sy lebih gemar pulasan berbanding rambutan..

    bertuah lah mereka yg bakal berkumpul kt umah kak cik nnt dpt rasa rambutan manis tu..

    BalasPadam
  5. Rina...

    harap2nya pada waktu berkenaan rambutan itu telah elok masaknya. :)

    BalasPadam
  6. beruntungnya sape yg join gathering ni nanti.. makan buah sambil petik dari pokok..

    BalasPadam
  7. kak chik kalau niat kita nak bersedekah, dengan izin Allah SWT berbuah cepat nanti. Insyaallah

    BalasPadam
  8. kak cik rambutan dari pokok kalau yg hijau tu baru ada sikit merah2nya perggghhh...mengancam.

    rambutan segar dari ladang!

    BalasPadam
  9. sedapnya kalau dapat.. ;)
    tapi lagi sedap dapat buah langsat..

    BalasPadam
  10. Cik Ina...

    InsyaAllah. Cik datanglah ya? :)

    BalasPadam
  11. Aina...

    harap ramai yang dapat merasa buah darim pokok tu nanti. :)

    BalasPadam
  12. Aizamia...

    alaaaa.... manalah kakcik nak cari buah langsat! :(

    BalasPadam
  13. SALAM SYAWAL,
    INSYAALLAH AKAN SAMPAI PD HARI BERKENAAN. LF AKAN PERHATIKAN TANGKI AIR SEBAGAI PETUNJUK JALAN KE RUMAH KAKCIK !

    p/s. Tawaran tempat rumah kediaman LF masih kekal, kakcik

    BalasPadam
  14. W/salam Dato' LF...

    andai kata yang di rumah saya berjaya, kita buat plan untuk ke rumah Dato' pada waktu akan datang pula, nak? :)

    BalasPadam
  15. kalau pokok durian dah tak segan silu nak menawarkan diri nak k jalan2 ke rumah akak... huhuhu

    BalasPadam
  16. eelobor...

    pokok durian tak adalah, tapi apa salahnya datang, kan? :)

    BalasPadam
  17. aduhai kakcik...
    tahulah ati mana lokasi rumah
    kakcik ni..

    setiap kali nak balik kampung
    pasti kami lalu jalan tu
    nampak aje tangki yg ada paip
    air besar tu ...hihi

    BalasPadam
  18. Ati...

    tangki 'kepala paip' tu tak jauh dari rumah kakcik. Tapi, kalau nak ke rumah kakcik kena cari tangki dalam gambar di atas. :)

    BalasPadam
  19. pokok rambutan tu kakcik yang tanam? wah...tak lama lagi dapat lah menuai hasil yer..

    BalasPadam
  20. Hamizah...

    pokoknya kecik saja. Dah beberapa kali berbuah, tapi kali ini paling lebat. :)

    BalasPadam
  21. Siti...

    suami kakcik yang tanam. InsyaAllah, kalau menjadi mungkin ramai yang dapat merasanya nanti. :)

    BalasPadam
  22. wahhh kakcik, akan wani ingat 2 petanda ni sebagai petunjuk utk ke rumah kakcik :)

    BalasPadam
  23. insyaallah, kuat semangat pokok ni

    BalasPadam
  24. rasa2nya mmg rezeki kawan2 blogger kakciklah tu...

    saya setuju ngan aina...time tu mmg tgh sedap dimakan heh3

    BalasPadam
  25. Wani...

    tangki air tu dari jauh dah boleh nampak, tapi pokok tu tak nampak melainkan Wani dah sampai depan rumah kakcik. :)

    BalasPadam
  26. IS...

    InsyaAllah. Jemputlah turun dari Ipoh nanti. :)

    BalasPadam
  27. Q...

    InsyaAllah, mudah2an ada rezeki kawan2 untuk merasa. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com