Kawan-kawan kakcik

Khamis, 15 September 2011

Aku bukan pencinta kucing...

... tapi tidaklah sampai aku sanggup membunuh mereka.










22 ulasan:

  1. Saya pun sama kak,,, tak suka kucing tapi kalau nampak kucing kelaparan tanpa tuan, ada jugak saya kasi makan.

    BalasPadam
  2. sy pun bukan pencinta kucing.. pasal alah ngan bulu dia tuh... tp xpernah benci kucing.. :)

    BalasPadam
  3. saya pun tak minat dgn kucing.. tapi klu datang minta makanan tu tetap saya bagilah kalau ada balance makanan tu.

    BalasPadam
  4. dulu xsuka,tp sejak2 kawin suka la plak..sbb hubby suka..

    BalasPadam
  5. samalah kita kak cik... tapi kalau kucing kelaparan kesian.. mesti nak bg makan..
    mengurung kucing sehingga mati kelaparan ni bukan shj manusia2 lain yg kutuk, tapi Rasulullah sendiri dah mengutuk golongan ini sejak beratus tahun yang lepas lagi..

    BalasPadam
  6. mak aina suka kucing kat rumah banyak kucing, rumah kampung tak apalah. aina suka jugak tetapi dengan keadaan rumah yg tak sesuai terpaksa le batalkan hasrat bela kucing...

    BalasPadam
  7. kami pernah bela kucing adik masa baru kawin dolu2..

    BalasPadam
  8. saya orang yang sedehana. Pernah seekor kucing luar datang ke rumah saya di tingkat dua. Kucing tu jatuh kebawah dan kemudian naik balik ke rumah saya. Akhirnya saya mengambil keputusan membelanya. Saya tidak miskin dan kelaparan selepas itu. Kucing itu mnjadi teman kesunyian,menemani solat waktu malam, tdak berak di dlam rumah. Jadinya rezeki dia bersama saya sehingga ajalnya.

    BalasPadam
  9. Saya tak suke kucing meleset-leset kt kaki saya tapi takdelah smpi tahap sepak-sepak. Huhu..

    BalasPadam
  10. Assalamualaikom kakcik... :D

    teman pencinte kucen! comel sgt 'peminat2' kakcik tuuu.. nk bela tp dok kuarters ni pyh.. kang kalu kne ripot jenoh nk jwb. ade rezki ghomah sendri nnti buleh le bela anak2 bulu ni.. ;)

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum Kakcik,

    Kak Ani pun sama, ada tak ada kucing tak kisahlah.

    Cumanya di lur rumah (di area porch) memang selalu ada makanan kucing yang sengaja dibeli untuk kucing2 yang selalu singgah.

    BalasPadam
  12. WuMing tak cinta laa dengan kucing... Tapi memang suka main dengan kucing...

    BalasPadam
  13. saya pun. tapi baru2 ni saya menjerit sebab nampak anak kucing nak kena langgar dek kete... nasib baik jeritan saya mcm king kong.. selamat kucing tu

    BalasPadam
  14. mama
    sama la kita
    cheqna pun bukanlah pencinta kucing tapi tidakla sampai sanggup nak buat yang bukan2 pada kucing tu

    BalasPadam
  15. iols suka gak kucing
    even my doter suka banget
    tapi tak bleh nak bela
    my son ada asma....

    BalasPadam
  16. dan kita patut sedar bahawa kucing ialah haiwan kesayangan Nabi.

    BalasPadam
  17. Org berhati batu yg sggup bunuh kucing2 yg comel ni...

    BalasPadam
  18. saya suka kucing tapi tak boleh bela sebab kesian nanti takut kelaparan.. maklumler tuannya ni pergi kerja gelap balik pun dah gelap.. takmo menyeksa..

    BalasPadam
  19. Suka kucing, suka bagi makan kucing tersesat kerumah, suka tgk kucing tapi xminat nak pelihara kucing sebab qema alah pada bulu kucing huhu

    BalasPadam
  20. suka kucing tapi x mahu bela. risau terabai...nanti dosa pulak

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.