Kawan-kawan kakcik

Rabu, 3 Ogos 2011

Di rumah sahaja...

kenapa?
sebab sakit kepala

tak ke klinik?
tiada siapa nak bawa

pergilah sendiri!
tak larat nak jalan kaki!

sahur tak tadi?
kalau aku tak bangun, nak harap siapa lagi?
masak juga ke?
yang seadanya saja-
nasi, telur masak kicap, ayam goreng dengan bawang dan cili
juga kubis masak air

lepas tu buat apa?
kejut suami dan anak-anak bangun
suap Si Sepet makan
solat Subuh
dan tidur

macamana di dapur?
belum tengok lagi
entah pinggan penuh di singki
atau sudah tersususn rapi

nanti-nantilah...


28 ulasan:

  1. napa kakcik..? bawaan orang baru kot...ha ha..

    BalasPadam
  2. Kang Latep...

    kakcik ni dah tua, dik! :)

    BalasPadam
  3. KakCik
    Surirumah tak boleh sakit sbb macam takde bezanya bila kita sakit dan sihat, kan? Mungkin cara Allah untuk sentiasa nak beri kita pahala, wallahualam.

    BalasPadam
  4. itulah tugas dan tanggungjwb seorang isteri dan ibu....walau tak larat mana sekalipun, akan cuba digagahi untuk keluarga tercinta....
    hur... tiba2 teringat kat mak....

    BalasPadam
  5. ala kesian kat mak~~kalau tak larat buka je mak~~

    BalasPadam
  6. sama la.. sakit2 pun cuba juga siapkan apa yg patut..

    BalasPadam
  7. moga kakcik cepat sembuh
    rehat2lah diri tu
    dah rasa lega barulah jengok apa yg patut.

    BalasPadam
  8. bestnya makan mak suap...
    semoga cepat sembuh, kakcik

    BalasPadam
  9. Kat rumah, saya ambil tugas basoh pinggan....

    BalasPadam
  10. ala sian nye...
    semoga kakcik cepat sembuh ye

    BalasPadam
  11. kesian kakcik...
    kena banyak berehat ye kak!

    BalasPadam
  12. mama
    berehat ok..
    moga cepat sembuh

    BalasPadam
  13. alah siannya kak cik..
    panas sangat kot..sebab tu sakit kepala...jgn demam udah..
    kat rumah kita tu..si kecik ngan ayahnya dah start demam..

    nanti gi lah klinik tu.. dapat mc..

    tulah kan..bila dah jadi isteri dan ibu.. sakit2 pun diharung juga
    atas rasa tanggungjawab kita..

    BalasPadam
  14. Tengok gaya Along kena cari teanlah kakcik buat teman di dapur kala kakcik kurang sihat...

    Moga kakcik sihat hendaknya...

    BalasPadam
  15. letih sangat la tu






    rehat la dulu, mana tahu adik dah kemas dapo tu... hehehe

    BalasPadam
  16. sabarlah kakcik..
    moga lepas berehat nanti tak sakit dah kepala.. ;)
    dan harap2nya dapur itu tersusun kemaslah..

    BalasPadam
  17. Kakcik kena hire bibik ni...boleh lah kakcik bersantai...:)

    BalasPadam
  18. org pompuan sebenarnya gagah kan kakcik kan?

    kalau org lelaki...dah terbaring jer ler...sahur ke mana subuh kemana..maklum sakit...

    tp pompuan sakit2 pun gagah juga siapkan segala2nya...

    ni kira ngate ker ni kakcik?

    BalasPadam
  19. akak stress sangat kot , take a good rest ok

    BalasPadam
  20. bulan puasa angin masuk perut sudah naik ke kepala...aina semakin stabil di hari ketiga berpuasa. hari pertama dan kedua terasa seperti sudah tak sanggup menunggu azan magrib...

    begitulah bila usia semakin banyak...banyak juga sakit yg datang menyapa...

    BalasPadam
  21. Kuat gak Kakcik ke dapur ye? Bertuah famili Kakcik! Mudah-mudahan cepat dapat menantu, manalah tau dia nak tinggal serumah & ringan tulang pulak tu... InsyaAllah.

    BalasPadam
  22. rehat dulu kakcik..slow2 buat kerja ehh.. jap g kalo free saya datang tolong...bukan, bukan tolong cuci pinggan, tolong picit badan.. nakkk?? hehehe..

    BalasPadam
  23. takpe kakcik rehat2 kat rumah ye..kalau tak larat masak, bazaar menunggu hihi..moga kakcik cepat sihat.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.