Kawan-kawan kakcik

Ahad, 3 Julai 2011

Kuala Perlis...










Tak dapat main air laut, Adik main air anak sungai saja...



31 ulasan:

  1. Kuala Perlis ni memang lawa. Tengok feri kuar masuk pun dah seronok.


    *MAAF semalam terpaksa balik awal. Abang dah macam nak pitam. Muntah dan cer... salah makan petang tu.


    “Sebut ZIZAN lagi, Azie?”

    BalasPadam
  2. pemandangan dari Hotel Putra Brasmana, memang cantikkan akak. saya penah stay sana sekali, tak boleh tdo mlm tu pasal angin kuat sgt...bergegar sliding door

    BalasPadam
  3. saya sukakan bumi Perlis..desanya yang tenang dan damai buat saya jatuh cinta dan berazam akan mengulanginya ke sana...saya bayangkan alangkah indahnya Perlis 30 tahun dulu...macam gambaran dalam buku cerita BM saya masih sekolah rndah dulu...kisah sebuah keuarga bahagia menetap di bandar dan bawak anak2 pulang bercuti di kampung... anak lelakinya jatuh panjat pokok.. kisah Mak Petum... kisah dangau di tngah sawah... kisah seekor kerbau yang setia berlawan ngan harimau demi menyelamatkan nyawa tuannya...

    hmm..dahlah pagi minggu ni lonely and sunyi...entri ni membasahkan mata sayalah!

    BalasPadam
  4. selamat pagi kakcik..
    bila ayu perhatikan gambar2 ayu dapat teka.. kak stay 1 hari 1 malam kan??

    hehehe...

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum Yong Kakcik, waahhh dah macam Kuah Langkawi, Kuala Pereligh ni. Dah lama akak dah tak gi Pereligh...dekat 12 tahun!

    BalasPadam
  6. Banyak dah berubah di Kuala Perlis. Makin cantik. Lama saya tidak ke sana... sekarang kalau nak ke Langkawi lebih selesa pakai Kuala Kedah, lebih dekat..

    BalasPadam
  7. kuala perlis sekarang dah maju .. nak cari parking pun susah.

    taka macam tahun 70an dulu semasa saya mula2 bertugas.

    BalasPadam
  8. ida pernah naik keretapi smpai ke kuala perlis nk ke langkawi dgn arwah dulu..memang best sgt sbb makanan dah murah sedap pulak...tu 10 tahun dulu...skrg tak tahu lah masih murah mcm dulu.

    BalasPadam
  9. lama tak pi Kuala Perlis..dah maju dah sekarang..

    BalasPadam
  10. last pergi sana tahun 2008 rasanya...

    BalasPadam
  11. kakcik... bestnya view dr ateh. sy tkdpt amik view cmtu. sorry tk dpt attend tahlil. hubby demam. jadi nurse kt umah.

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum Kakcik,

    Terima kasih berkongsi gambar-gambar yang menyejukkan mata memandang.

    Akak pernah juga round2 pekan Kuala Perlis ni ketika balik dari Langkawi

    BalasPadam
  13. Azie...

    kakcik suka tengok pandangan dari atas. Pagi petang, kalau tak buat apa2, kakcik duduk kat balkoni hotel tu. :)

    BalasPadam
  14. Su...

    kebetulan kakcik duduk di tingkat 4 (atas sekali), memang angin sangat kuat sampai berbunyi berdesing2... :)

    BalasPadam
  15. Q...

    sewaktu di sekolah, bila membaca gambaran yang diberi dalam buku - terasa bagai kita ada dalam 'penceritaan' itu, kan? :)

    BalasPadam
  16. Selamat pagi Ayu...

    sebenarnya kakcik berada di sana dari Jumaat malam sehingga Ahad tengahari. :)

    BalasPadam
  17. Wa'alaikummussalam Yong Halima...

    Dah banyak perubahan kat sana. Ada masjid yang besar dalam pembinaan berhampiran jeti Kuala Perlis tu. :)

    BalasPadam
  18. Mohamad...

    kakcik ikut suami yang ada mesyuarat kat Kuala Perlis. Kakcik naik feri ke Langkawi dengan tambang RM18 sehala. :)

    BalasPadam
  19. Kanda AL...

    awal 70an, saya masih bersekolah. Tak pernah keluar pun dari kampung. :(

    BalasPadam
  20. Ida...

    susah nak cari makanan yang murah dan sedap sekarng ni, melainkan kalau kita masak sendiri! :)

    BalasPadam
  21. Siti...

    bukan jauh sangat dari tempat Siti, kan? :)

    BalasPadam
  22. Chik Na...

    baru lebihkurang 3 tahun je tu. :)

    BalasPadam
  23. Cyana...

    harapnya Mus'ab dah semakin sihat, ya? :)

    BalasPadam
  24. Wa'alaikummussalam Kak Ani...

    saya memang sangat suka mengambil gambar pemandangan. :)

    BalasPadam
  25. cantiknya permandangan tu kak chik, cik ina pun belum sampai lagi ke sana.alah ciannya adik tak dapat mandi sungai.

    BalasPadam
  26. Cik Ina...

    Lagi cian Adik tak dapat ikut mak dan ayah dia... :)

    BalasPadam
  27. Assalamualaikom kakcik.. :)

    teman pnah juge bertenggek kt Peghelih nun 2thn... lain benor dh ghope Kole Peghelih ye.. dolu2 makan laksa situ.. emmm dappp!

    BalasPadam
  28. Wa'alaikummussalam AzeedA...

    mike dah jadi bughung ke? Main tenggek2 (kat pokok ceri ke?) pulak dia... :)

    BalasPadam
  29. tenggek le dh due thn aje hehe.. buoh ceri tu peberet teman juge.. dolu2 le...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.