Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 10 Ogos 2019

Antara adab bila bersin...

Tapi ada juga orang yang bila bersin dia tak peduli tentang adab atau maruah.  Lepaskan sesuka hati walaupun di hadapan makanan yang sedang terhidang.

Kita mungkin tak boleh menahan bersin, tapi kita boleh mengawalnya.  Cepat tutup mulut dengan tangan sekiranya kita tidak bersedia membawa sesuatu seperti sapu tangan.

Jangan lepaskan bersin seolah-olah satu kebanggaan lebih-lebih lagi bila tiada yang menegur bahawa perbuatan itu adalah sesuatu yang kelihatan 'sangat kurang ajar'!

Entah berjangkit dari mana, makcik juga mula bersin dan membawa kepada sesak nafas sehingga ditahan di wad selama 3 hari 3 malam...

4 ulasan:

  1. Semoga cepat sembuh kakcik. Jerebu kini buat org yg ada masaalah pernafasan jadi kalut. Rasa mcm tersekat2 nak bernafas.Di hospital haritu,ada kanak2 bersin betul2 depan muka saya. Balik rumah, terus rasa nak demam pun ada..)

    BalasPadam
  2. moga cepat sembuh kakcik, salam kenal

    BalasPadam
  3. saya jarang bersin. kalau nak terbersin pun bila cabut bulu hidung hahaha...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com