Kawan-kawan kakcik

Selasa, 3 Oktober 2017

Di Lenggeng sahaja...

Bila makcik mengikut pakcik ke kebun sahabatnya berhampiran Kg Sg Jai, Lenggeng, Negeri Sembilan, kami akan melalui satu jalan yang sunyi.  Jarang kami terserempak dengan kenderaan di sini.  Jalan ini terletak di sebelah kiri (dari Nilai / Kuala Lumpur) sebelum lampu isyarat tidak jauh dari Balai Bomba Mantin.

Makcik suka melalui jalan yang redup dengan rimbunan pohon-pohon yang menghijau ini.  Sampai makcik terfikir, 'kalaulah penggiat filem Bollywood buat penggambaran di sini, pasti akan nampak lagi cantik dengan hero dan heroinnya menari-nari sambil menyanyi'...

Jom tengok.  Cantik ke idok?






Kita sering mengkagumi keindahan yang ada di luar negara tetapi kita lupa menghargai apa yang ada di hadapan mata...

9 ulasan:

  1. Sejuk..damai..bila rimbunan dahan pokok memayungi jalanan..kalau tak silap PC ada lagi keadaan jalan macam ni menuju ke Pahang Kakcik..bila lalu jalan macam ni rasa lalu bawah gerbang...hihi..

    BalasPadam
  2. Saya pun suka lalu situ Kakcik. Kadang2 saja jer suami saya pusing2 jalan kat situ kalau ada masa. Kg suami saya tu kakcik.

    BalasPadam
  3. Saya suka kawasan kampung.. cantik.. ;)

    BalasPadam
  4. cantiknya..dah mcm kat luar negara...biasa lalu tak menhayati kehijauan yg mendamaikan...fokus bebenau bwk keta...ha..ha

    BalasPadam
  5. Senang nak shooting tu KC sebab lengang tak de keta lalu lang hihi...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com