Kawan-kawan kakcik

Rabu, 22 Februari 2017

Semua orang pun hendak cepat...

...tapi, bila undang-undang dibuat untuk dilanggar, yang diharapkan cepat itu pastinya sukar mencapai matlamat.

Jom ramai-ramai duduk atas petak kuning...

...kalau orang lain boleh buat, takkan kita tak boleh!
Pedulikanlah orang dari arah lain yang sudah berkali-kali lampu
bertukar hijau itu...

#janganlah berbuat sesuatu perkara yang kita tidak suka orang lain buat#

13 ulasan:

  1. Walaupun kelihatan sekadar langgar undang-undang dunia
    Tapi sakitkan hati org lain yg akur menunggu giliran itulah yg mengundang dosa.

    BalasPadam
  2. Pemandangan yang biasa di mana-mana sekarang dan bukan saja berlaku di bandar.. Luar bandar pun ada pemandangan sebegini.. ;(

    BalasPadam
  3. Menyusahkan orang lain....
    Makchaq memang geram orang macam ni.. satu lagi bila jem h/way, potong guna lorong kecemasan..

    BalasPadam
  4. eiiii, geram dengan manusia macam ni, selfish! grrrrr...

    BalasPadam
    Balasan
    1. aah..betoi tu...bila sorang start buat mulalah yang lain ikut...kalau tak cukup sabar tu yang akhirnya jadi eksiden..ikut keras kepala...

      Padam
  5. Masa kerja dulu puas dah hadap jem kat jalan sultan ismail tu. Bosan.

    BalasPadam
  6. Eeiii..part tengok keta tunggu dlm petak kuning tu, memang berbunga je rasa hati, kak. Hari2 jumpa spesis macam ni

    BalasPadam
  7. Bayangkan kalau ada kecemasan.. :(

    BalasPadam
  8. Kat dalam bandar macam ni lah biasa jadi. Sebab tu saya lebih suka naik motor aje.

    BalasPadam
  9. Sedih sangat kak...kadang kita jaga dan ikut peraturan..bila orang lain ikut suka kita terkena sama...penyudahnya semua lambat.

    BalasPadam
  10. Ini satu isu yang kakzakie ceritakan dengan bijak. Amat menyedihkan sekali bilamana perkara sebegini diambil mudah. Baby diletakkan dipangkuan pemandu kereta kerana sayang...katanya! Lampu merah diredah terus...amat kritikal sekali disipplin dan integriti pemanduan disini..sama-samalah kita mematuhi undang-undang jalanraya!

    BalasPadam
  11. Mentaliti org Malaysia kan mmg macam tu KC.... Kalau orang Jepun tengok, mesti geleng kepala diaorang

    BalasPadam
  12. WP jarang2 jumpa jem.
    Pegi kebun sorang2 naik motor cabuk.
    Jem plus roti adalah.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com