Kawan-kawan kakcik

Rabu, 20 April 2016

Jangan suka mengintai...

Nenek kata, dia tahu ada yang masuk mengintai ke sini setiap hari.
Nenek kata lagi, kalau mengintai untuk mencari ilmu atau sekadar
hendak membaca, tak mengapalah.  Tapi, janganlah masuk ke sini
semata-mata hendak mencari bahan untuk 'membuat cerita dan
menjadi pengadu domba'...
Karipap ini Atok beli di pasaraya.
Nenek kata sedap.  Pertama kali nenek makan karipap inti telur.
Hendak ke?  Kenalah beli atau buat sendiri, ya...

19 ulasan:

  1. resepi baru ni kakchik.inti telor rebus saja ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada sedikit inti kentang (atau macam rendang) bersama telur itu... :)

      Padam
  2. Auntie suka intai blog nenek sebab nak intai Qaid:)

    Dekat JB ni ada yg buat inti telur rebus macam ini Kakcik tapi still ada campur dengan kentang juga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iya, ada sedikit inti lain bersamanya...:)

      Padam
  3. Ikea punyer karipap memang berintikan telur mak..agak nyer nak save bajet kot..daging mahal ehhh maka tukar jadi telur ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mungkin juga, kan? Tapi bentuk karipap tu cantik je kembungnya... :)

      Padam
  4. kat [utrajaya ada tapi susah nak cari.. sedap tak kak? tak pernah makan lagi..hihii

    BalasPadam
  5. intai buat modal? ada juga ye macam tu?
    apa pun karipap telur yaya tak pernah rasa lg.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik pertama kali rasa karipap tu dan kakcik suka... :)

      Padam
  6. aina pernah makan karipap inti daging n telur puyuh.. sedaaap kak! hehehe.. Setanding karipap ikea gituu.

    BalasPadam
  7. Wah qaid pesan ya..hehe...bagus2..ok acik PC datang nak kutip ilmu dari blog nenek qaid je...boleh kan...kan..

    BalasPadam
  8. Siapalah tu yang rajin mengintai nak buat modal, Kakcik? Dah tau ke?

    Karipap telur IKEA sedap. Saya kalau ke IKEA mesti beli bawa balik rumah nak makan.

    Yang karipap telur Kakcik tunjuk dalam gambar tu, telur kuning tu sebiji dalam tu ke, tak hancur?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Telur kuning tu memang tergolek sebelah...tak hancur pun...:)

      Padam
  9. takde pekdahnya nak jadi pengadu domba
    pelik betul manusia..

    BalasPadam
  10. Ini memang fav saya. Setiap hari waktu berbuka mesti ada karipap...yang inti sardin saya kurang sikit....pergh..cakap pon tak guna.....esok kena beli satu!

    BalasPadam
  11. pengadu domba ni patut di pupuskan spesisnya... tapi doa gitu cam x baik pulak. mudah-mudahan Allah beri hidayah dan jalan terbaik buat si Pengadu Domba dan tak lupa kita semua...

    BalasPadam
  12. Karipap inti telur sebiji ni mengingatkan saya pada resepi arwah Orkid Abdullah...katanya '...ini resepi ibu saya...' Masa tu saya masih remaja baca rencana mengenainya didalam majalah...

    BalasPadam
  13. Haha...mmg comel qaid ni.....
    Sedap ke karipap telur tu KC, mesti tawar jer ek

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com