Kawan-kawan kakcik

Rabu, 11 Mac 2015

Untung jadi artis di Malaysia ni...

...seburuk mana pun perlakuan,
pasti ada 'pembela'

jadilah apa pun
penagih ke
perempuan simpanan ke
lahirkan anak tak sah taraf ke
lelaki berkelainan kecenderungan seksualiti ke
tetap akan ada yang menjadikan mereka idola

apatah lagi kalau jadi baik
(tak kisahlah kalau berpura-pura baik pun,
mudah-mudahan akan jadi betul-betul baik nanti)
akan terus diangkat tinggi-tinggi
walaupun tak kurang yang akan mengeji

kita ada akal fikiran
gunakanlah sebaik-baiknya
yang buruk jadikan sempadan
yang baik jadikan teladan

berbeza dengan menjadi ahli politik
kalau berlainan 'kem'
buat baik pun nampak buruk
apatah lagi kalau sememangnya berperangai buruk

tapi kalau sama 'kem'
yang buruk jadi elok
yang elok lagilah tak boleh diperolok-olok

apa-apa sahajalah labu
nak sokong ke tak nak sokong ke
tepuk dada tanya iman
jangan sampai sokong membawa rebah sudahlah...

27 ulasan:

  1. sokong tulisan kak cik,
    Kdg2 semak perut,semak kepala tgk cacamerba yg berlegar keliling kita.Semoga Allah pelihara anak cucu kita dari semua ini.

    BalasPadam
  2. moga allah jauhkan semua perkara tu dalam keluarga kita...

    BalasPadam
  3. betul tue tepuk dada tanya selera ek

    BalasPadam
  4. semoga dijauhkan dari semua ini kan mak..

    BalasPadam
  5. minta jauh dari kita kan mak

    BalasPadam
  6. Betu tu KC..... kalau org suka yg buruk pun nampak baik, kalau orang tak disukai, yg baik pun nampak buruk... Apa pun pikirlah dengan waras kerana kita ada akal untuk berfikirkan KC

    BalasPadam
  7. Dunia hari ni kak...aduiii paling risau ke anak2 ni bsok2 si artis tu juga nk jd ikutannya...

    BalasPadam
  8. tak sokong mana2..:-)) rakyar tanpa kem

    BalasPadam
  9. dunia akhir zaman ... artis di agung2kan dan ahli politik semua gila kuasa tiada yg benar2 kearah kebaikan dan kesenangan rakyat. Mana yg baik terus di aibkan... sedih sangat

    BalasPadam
  10. Itulah realiti zaman sekarang kan..
    Macam2.

    BalasPadam
  11. biasanya yang tinggi tu tak rebah2, yang rendah ni yang menyembah bumi :(

    BalasPadam
  12. hmmm entah la ... sabo je la... klu tak betui mmg ai kate tak betui ... tak penah ade artis atau ahli politik yg ai rasa sanggup buat gitu ... nk becakup tidak la ... nk minat lagi le

    BalasPadam
  13. semoga kite dan keluarga kite dijauhkan dari hal2 begini..amin..

    BalasPadam
  14. Moga kita dan keluarga kita semua selamat hendakNYA.

    BalasPadam
  15. kita nampak yg best aje, yg x best pun bnyk kcik..cuma kita je x tau hehe
    rasanya lebih sng jd orang2 biasa yg x dikenali berbanding jd selebriti..yg pastinya, jd ahli politik plg mencabar, amanah besar, dugaan pun besar..

    BalasPadam
  16. Semoga kita berfikiran "waras"

    BalasPadam
  17. Jauh2 kanla dari unsusr2 x baik kan....malas nak amik tau dunia mereka

    BalasPadam
  18. Hehehe, artis lagi bertuah dari ahli politik....

    BalasPadam
  19. Kalau dah suka tu kentut bau macam bangkai biawak pun dikatakan wangi, biasalah....

    BalasPadam
  20. Betul..PC setuju..moga Allah bimbing hati kita dalam membuat penilaian..

    BalasPadam
  21. artis dan dunia hiburan..perkara sampingan buat saya

    BalasPadam
  22. dunia akhir zaman... itu kesimpulannya

    BalasPadam
  23. Rasa dah malas nak ambil tau lagi, Kakcik. Tak kiralah hiburan ke, politik ke... Susah hidup bawah kem tertentu ni....takda freedom *_*

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.