Kawan-kawan kakcik

Ahad, 9 September 2012

Jalan-jalan ke Melaka (bahagian 1)...

Kami anak beranak keluar rumah seawal jam 8.00 pagi.  Perjalanan
ke Selatan diiringi dengan cuaca mendung dan gerimis.

Singgah di RnR Seremban untuk anak-anak bersarapan.  Nasi goreng
kampung dengan seketul kecil ayam goreng ini berharga RM5.00

Sudahnya BS tak mahu pun makan ayam goreng itu.  Diberi kepada ayahnya.


Belum pun jam 9.00 pagi hentian ini telah penuh dengan pengunjung.

Selepas makan, perjalanan diteruskan.

Wajah budak yang dah kenyang.

Pakcik ni dah mula tak sabar untuk mencari hentian untuk melepaskan 'hajat'.

Masuk ke sini... alamak! tiada hentian rupanya-rupanya! Jom keluar balik.

Akhirnya sampai ke Melaka.  Hari masih awal.  Jom ronda-ronda dulu.
Singgah sekejap di sini untuk bergambar saja.

Bertanya kepada pengayuh beca ini tentang tambang.  Jawabnya 'RM20'

3 beranak dengan gaya tersendiri.

Sila semak harga tiket dan jadual lawatan di sini.

Seperti biasa, rakaman tanpa tujuan tetap ada...

... bersambung nanti ...

20 ulasan:

  1. wahh syoknya jenjalan melaka, jangan lupe cari asam pedas, ikan bakar juga hehehehhehe

    BalasPadam
  2. Bestnya....zana suka pergi Melaka, tenang dan damai. Kakcik tak bermalam kat sana?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selalunya kalau ke Melaka, kami 'balik hari' je Zana. :)

      Padam
  3. best kan Melaka.. rindu nk ke melaka lg =) huhu,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kami pergi selalunya tak sempat pun nak 'melawat kawasan' lama-lama...

      Padam
  4. seronoknya kakcik dah dapat jalan2 .. semalam dan hari ini saya masih lagi dalam siri memenuhi jemputan rumah terbuka. semalam berjaya pergi 6 rumah dan miss satu rumah sebab bila sampai rumah terbukanya dah tutup.

    saya juga membaca tentang lawatan kakcik ke rumah abil dan gee .. saya rasa malu sebab orang seremban sendiri pun belum sampai lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya, semalam suami saya ada sebut 'ke Lavender tu, kita tak pergi juga lagi'... hehehe...

      Padam
  5. salam kenal kakcik..
    selamat datang ke melaka...
    sy org melaka....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Ena. Lain kali kakcik ke Melaka, bolehlah berjumpa dengan Ena, ya? :)

      Padam
  6. Nak pegi makan kenduri ke kakcik? berhati-hati di jalan raya!

    BalasPadam
  7. Waaaa bestnya. CA dok melepok kat umah je..... drebar dah balik Trenggganu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik ni kalau tak ada drebar, memang tak bergeraklah jawabnya. :)

      Padam
  8. si bungsu kakcik seiras dengan ayahlah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi dia lebih suka disebut sebagai 'anak emak'. :)

      Padam
  9. dulu...
    boleh ada pakej bermalam dalam kapal tu..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com