Kawan-kawan kakcik

Khamis, 19 Julai 2012

Cuba perhatikan, adakah silap di mana-mana?...

25 ulasan:

  1. dia nak ringkaskan tajuk tu tapi tak kena la kan

    BalasPadam
  2. kacau bilau ayat ni...surat khabar mana lah ni

    BalasPadam
  3. adakah silap akhbar buat tajuk
    atau
    adakah silap anak yang derhaka
    atau adakah silap bapa yang terlebih dulu derhaka pada anaknya...

    tajuk macam tak silap
    ia jadi celaru sebab tak banyak kisah begitu tapi hari ini ia tetap realiti yang kita mungkin hadapi

    lantas saya cuba fahamkan tajuk kakcik itu..
    silap akhbar, atau realiti hidup yang kita patut kaji dimana silapnya.....

    BalasPadam
  4. rosak bahasa..DIDAKWA = kena dakwa.
    maksud boleh berubah nih..

    BalasPadam
  5. 'selepas mewalikan anaknya' kot?

    harian metro lagi ye kakcik

    BalasPadam
  6. Alaa...kakcik knp saya x nnpk ape pun..x kuar gambanya plk...
    Sabar je laa

    BalasPadam
  7. tajuk cam gini selalunya harian metro...

    lepas pulak dari editor dorang

    BalasPadam
  8. rasanya yang mula2 tu buang di tinggal dakwa je

    BalasPadam
  9. mula2 saya igt dia tulis WALL.hehe

    BalasPadam
  10. DIDAKWA...sepatutnya DAKWA jer kan. Ikut pemahaman saya lah ☺☺

    BalasPadam
  11. macam mana la wartawan ni boleh jadi wartawan.. tatabahasa pun berterabur kan..

    BalasPadam
  12. ayat tu mmg berterabur...tp wartawan mmg kena ayat yg ringkas dan tepat... tp yg ni mmg totally out....

    BalasPadam
  13. tak perasan ke tak perihatn tu?

    BalasPadam
  14. rasanya di dekat dakwa tu patut takde...

    BalasPadam
  15. Erk...! Cemana nk memahamkan ayat tuu...
    Huhuuu

    BalasPadam
  16. Wargaemas mendakwa diri ditinggal selepas walikan anak... (rasanyer laaa) :D

    BalasPadam
  17. main hentam je... patut dakwa je kan

    BalasPadam
  18. tajuk yang boleh memberi banyak pengertian....

    BalasPadam
  19. silapnya, anak2 dah x reti bahasa dah macam kacang lupakan kulit,.. kalau orang tua boleh besarkan anak2 nape le bila dah berjaya sanggup buang ibu bapa cam Quran Buruk? peringatan untuk semua kita juga,....

    nak join teka teki tp x mampu,...

    BalasPadam
  20. salam..

    Allah merancang dgn baik perjlnan hdp ini, ujian yg di beri utk kita mnginsafi dosa yg prnh kita lakukan.. ada hikmah

    BalasPadam
  21. Dakwa je kak cik..bukan didakwa..kang masuk Mahkamah la kalau kena dakwa..heheheh

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.