Kawan-kawan kakcik

Khamis, 22 Mac 2012

Kalaupun terdesak sangat hendak menipu, janganlah permainkan Agamaku...


Walaupun telah banyak didedahkan di media tentang sindiket
penipuan ini, masih ada juga manusia yang terpedaya. Mengapakah?

24 ulasan:

  1. Salam Kak, apa khabar? Che Mid pun tak faham, masih ada orang yang tertipu atau lebih tepat lagi membenarkan diri ditipu sebegitu. RM ke.. mungkin...

    BalasPadam
  2. depa ni kalo nak menipu - memang tak peduli kak.... agama ke... adat ke.. semua depa bantai sama aje....

    lagi pun - sohih ke yang menghantar emel tu islam???

    BalasPadam
  3. tak habis2 lg ye! Siap pgunakn agama kita plak tu. moga kita t.mudah tpedaya dgn klicikn geng2 pnipu ni.

    BalasPadam
  4. Walau duit dah lebih sangat pun, jangan tamak. Sebenarnya melabur atau apa saja yang menjanjikan pulangan yang banyak fikir dulu berkali-kali sebelum terlibat dengan perkara-perkara yang melibatkan duit.

    BalasPadam
  5. pd sy org yg mudah ditipu ni:
    1) krg ilmu pengetahuan / jrg ikuti perkembangan semasa
    2) tersedak nak duit brg kali
    3) rs simpati / kesian x bertempat
    4) jenis yg mudah percaya dgn org lain / mudah terpedaya

    BalasPadam
  6. penah posting psl emel 'org murah hati' ni
    mmg pelik bila ada jugak yg percaya

    BalasPadam
  7. there's no such thing as free money...tak payah la nak percaya benda macam ni..ngarut je..

    duit tak payah usaha..sama ada duit haram atau duit tipu..sama je..

    BalasPadam
  8. Hairannya dia boleh rajin hantar email pada kita kan kakcik. Tiap-tiap hari ada aja dalam inbox email hal-hal macam ini.

    Yg percaya tu tak celiklah...

    BalasPadam
  9. macam menjadi kebiasaan pulak menggunakan agama untuk menarik perhatian

    BalasPadam
  10. emel camni saya mula2 dapat masa mula2 kawin...lebih 10 tahun dah ha...masih lagi org percaya mende2 gini kan

    BalasPadam
  11. semua org blh gelap mata bila berckp psl wang.. nak2 banyak juta2.. hehehe

    BalasPadam
  12. nak cuba nasiblah tu...mana tahu boleh dpt 9 juta...fikirlah semulakan..tak kan ada org yg begitu pemurah nak berikan wang mereka begitu saja...

    BalasPadam
  13. Salam KC

    Selalu sgt kita baca kisah duit juta2 ni. Tapi ada pulak yg percaya!

    BalasPadam
  14. betol.. selalu dapat via email.. memang tak percaya sbb sumber pon entah dari mana..

    BalasPadam
  15. selalunya saya memang tak habis baca email2 cenggini.. baca intro jer, dah tahu ada unsur2 penipuan.. terus delete...

    BalasPadam
  16. kdg2 ada yg masih percaya kerana menyangka itulah rezeki mereka..

    BalasPadam
  17. Selalu jugak dpt email camnie.....

    BalasPadam
  18. kalau ye pun sakit... ada hati nak bermel2 lagi.. huh. boleh je tulis wasiat.. ngarut. memang selalu dapat mel mcm ni.. ngarut je.

    BalasPadam
  19. acu selalu dpt emel macam nie kakcik
    menyemak inbox je

    BalasPadam
  20. nampak sgt nipunye...realiti kat sini pun kekadang jd jugak...guna agama utk kepentingan sndri..

    BalasPadam
  21. mcm2 cara orang nak menyepam sekarang ni kan mak? buang karan ja!

    BalasPadam
  22. menakutkan je..
    macam2 gaya org nak penipu
    kalau kena si lurus bendul
    tak ke naya....

    BalasPadam
  23. setiap hari bila buka email , mesti ada spam cam ni.cian ngan orang yang pecaya bulat-bulat email cam ni..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com