Kawan-kawan kakcik

Khamis, 15 Mac 2012

Ada sesiapa terlihat mereka?



Berita penuh di Harian Metro hari ini (15/03/2012).  Semoga anak-anak ini berada dalam keadaan selamat.



36 ulasan:

  1. Assalamualaikum kakcik,

    Sesak nafas kita bila fikirkan hal-hal kanak-kanak yang hilang, remaja yang hilang dan lari dari rumah yang semakin menjadi2.

    Kesian dan simpati pada keluarga mereka.

    BalasPadam
  2. aduhhhh..macam hal sekarang....takut pulak lah kaklong....

    BalasPadam
  3. Kenapa lari? Aduh sedihnya..

    BalasPadam
  4. La kesian la depa ni..kenapa lari tu? Mgkn masalah besar tu..risaunya

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum kakcik...

    Pelbagai berita perihal anak2 terkini...gundah..resah..takut...semua ada didalam hati...semoga ALlah sentiasa melindungi kita dari musibbah seperti ini....

    BalasPadam
  6. Kejadian jenayah/kehilangan budak di Malaysia ni semacam bermusim, ataupun memang akhbar sengaja cari isu ni(walaupun sebelum2 ni mmg hari2 berlaku kes macam ni).

    ps: nanti kalau saya jumpa salji, saya tulis nama kakcik jugak ya..hahaha

    BalasPadam
  7. Ya Allah...risaunye. Pulang kamu semua. Kembalilah ke pangkuan ibubapa.

    =(

    BalasPadam
  8. harap mereka pulang ke pangkuan keluarga...

    BalasPadam
  9. Siannya.. harap2 mereka akan dapat ditemui dgn selamat..

    BalasPadam
  10. iols tak baca harian metro...
    depa lari pesal????

    BalasPadam
  11. Salam Kakcik,

    Sudah ditemui dan mayatnya dibakar. Sungguh kejam. Moga rohnya dicucuri rahmat olehNya jua...Alfateha.....

    BalasPadam
  12. Hah, mereka kena bakar juga ke?...

    Ya Allah kejamnya manusia sekarang

    BalasPadam
  13. moga anak2 ini selamat hendaknya...takut pasal kes ilang anak ni...minta dijauhi perkara2 tak baik...:)

    BalasPadam
  14. kenapa la kes mcm ni menjadi2 lately?

    BalasPadam
  15. aduh la dik...naper lah kamu lari dari rumah.... rumah tu kan syurga...

    BalasPadam
  16. aduhh..
    ya Allah, selamatkan mereka

    BalasPadam
  17. selisih faham dengan keluarga ke kakcik??

    BalasPadam
  18. moga anak2 ini dalam lindunganNya jua...Amin...

    BalasPadam
  19. Kakcik,
    aduh anakanak la ni.Sikit nak lari.Dulu kena bedal teruk teruk pun,kat rumah tu la lagi.
    Pernah hadapi keloh kesah keluarga yang cari anak anak lari.Ada yang selamat tetapi ada yang terjerat.Kesian.Semoga dua anak ini selamat dan dalam perlindungan adanya.

    BalasPadam
  20. tak leh nak bayangkan macam mana la perasaan mak bapak nya.. semoga mereka cepat ditemui kembali.. ditemui dengan selamat..

    BalasPadam
  21. Ya Allah.....
    kenapalah jadi macm ni..hati ibu mana lah yg tak luruh bila anak2 hilang...ida tk dpt bayangkan..ish tak mahu bayangkan....

    BalasPadam
  22. alahai.. tak sanggup nak baca cerita2 mcm ni. Moga mereka kembali ke pangkuan keluarga dgn selamat.

    BalasPadam
  23. Akhmal pernah hilang seminggu dari rumah hingga memaksa IM jumpa 'bomoh' walaupun itu amat berat...

    Angah juga pernah tidak balik ke rumah seminggu konon ingin mencari diri sendiri!

    BalasPadam
  24. apa khabar la dorang dua ni...harap2 selamat dan kembali ke parents dorang...

    BalasPadam
  25. alamak...cmner boleh terlepas citer nie. tak sempat nak baca metro ari nih....

    BalasPadam
  26. Salam Kakcik,
    budak besar tu tau ke lari? Ni mesti ikut orang...issyyy!

    BalasPadam
  27. entah apa lah silapnya ye..tp yg heran kenape ank2 org susah jer yg dilaporkan hilang..ank2 org x pernah dengar pun hilang..camno tu..

    BalasPadam
  28. adik2..kalau mak ayah berleter tu tanda sayang,supaya jadi org berguna...bkn ambik langkah pendek,lari dari rumah...

    BalasPadam
  29. zaman sekarang merisaukan, sana sini anak remaja hilang . Semoga Allah SWT melindungi dorang semua, harapnya tak de musibah yang menimpa mmereka.

    BalasPadam
  30. jumpa di jety butterworth nak ke penang hari tuh... cam serabut jer famili nih.

    BalasPadam
  31. http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Buntujemput2anak/Article/artikelMA

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.