Kawan-kawan kakcik

Isnin, 10 Oktober 2011

Bantal...

Gambar dari : pabrikbantal.wordpress.com

ianya teman tidur kita yang paling akrab
ditendang atau dibaling
akhirnya ia dicapai semula ke sisi
atau diletak juga di bawah kepala

dek akrabnya ia dengan kita
cariknya akan terlihat
comotnya juga diambil perhatian
debunya mungkin merimaskan
tapi ia tetap kita perlukan

hanya satu yang mungkin kita terleka
dan mungkin sedikit pun kita tidak terasa
baunya mungkin sahaja membuatkan orang lain sakit kepala
namun bagi kita tidak apa-apa
sebab sekian lama telah bersama
baunya itu sebati di hidung kita



24 ulasan:

  1. TAK DEEE BANTAL ... TAK SEDAP TIDOOO .... SAKIT TENGKOK

    BalasPadam
  2. suka bantal sdri dari bantal org lain,bila blk kampung rindunya dengan dia..heheheh!

    BalasPadam
  3. sy baru beli bantal ms jcard kelmarin..x tahan lah bau bantal incik papa busuk sgt hahahaha!

    BalasPadam
  4. SALAM,
    TIDUR MESTI ADA BANTAL. BANTAL TU PULAK MESTI YANG KERAS SIKIT.

    BalasPadam
  5. saya jaga bantal saya dengan baik mak~he~~

    BalasPadam
  6. assalamualaikom kakcik.. :)

    sekali-sekale kene jemor mase metahaghi teghikk.. ilang le segale bau-bauannye.. ;)

    BalasPadam
  7. Salam kakcik, Anak sulung saya masih ada bantal 'bucuk'..hehehehe dia balik melaka, semalam saya jemur..Alhamdulillah, hilang bucuknyer..
    mesti saya kena marah...hehehehe

    BalasPadam
  8. dalam maksud n3 kakcik ni...

    kalau yang tersuratnya..
    saya paling tak suka tido salah bantal...
    sakit tengkuk! hihih

    BalasPadam
  9. tidur ngan bantak busuk sedap. cik ina simpan bantal busuk arwah adik sampai sekarang guna.firdaus cukup marah ngan bau bantal tu.

    BalasPadam
  10. bau bantal unik bagi setiap org hehe..izan pun mcm tu,ada je bntal yg izan sorg je suka hihi

    BalasPadam
  11. hehe..yalah kak.

    Saya ada bantal saya sendiri, suami pun sama, bila tertukar, masing2 boleh melenting..hihihihi

    BalasPadam
  12. bantal memasing, memasing je yang suka bau nya
    betul tak kakcik?

    BalasPadam
  13. kener slalu sembur Febreeze kots.. kasi wangi2 sket...tp, kalo dh busyuk tuh mmg kener jemur n basuh sarungnyer.

    BalasPadam
  14. teringat bantal busuk adik perempuan saya..(kedua bongsu)

    Masa kecil dia sorang je ada bntal busuk..itulah yang dibuat bola, itulah yang terkena tahi ayam dan itulah yang dibuat tidur...

    Kalau nak basuh kena diam2..

    Saya, mana2 bantal pun boleh tidur..

    BalasPadam
  15. bantal busuk saya mak saya simpan sampai hari ni....

    BalasPadam
  16. tanpa bantal, patah tengkuk rasanya huhuhhhhh

    BalasPadam
  17. selalunya bantal saya tak taruk kat kepala. buat peluk. heheh~

    BalasPadam
  18. Amy tido x de bantal x pe kak janji jangan x de teadybear hehe...

    BalasPadam
  19. Mama lak...org kata, dah cam bantal busyuk dah.. takde dia cam hilang selera nak tido.. hhhiii

    BalasPadam
  20. ekekekk x tahulah ada yg dah besar2 dan tua2 mcm kita ada bantal bucuk kak ekeke :)

    BalasPadam
  21. bahagia nya bila teringat bantal ..jap lg nak cri bantal jgk ni...penat blogwalking heheee

    BalasPadam
  22. bila dikenang-kenang balik.. bantal untuk saya je ada 4.. dua bantal busuk.. wah.. banyaknya..

    BalasPadam
  23. bau bantal busuk sendiri lah paling best sekali tau..! ahakz

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.