Kawan-kawan kakcik

Ahad, 21 Ogos 2011

Nak berniaga 'paku' lah...

Memang menguntungkan.  Seikat RM2.50.  Orang beli tiga ikat = RM7.50.  Mereka bawa balik, tak sampai seikat pun yang boleh dimasak.  Nak buat paku dinding, tak cukup kuat pula!

Batang paku ni kalau disebat ke badan BS, memang boleh meninggalkan kesan!

Sikit punya besar dan keras ke daunnya?

Akhirnya ke bakul sampah juga tempatnya.


20 ulasan:

  1. kalu kampung ni memang kutip je....

    BalasPadam
  2. ha..ha sume nk kaya cepat...kalu boleh lepas ramadhan dh jd jutawan.

    BalasPadam
  3. mahal tu kakcik..klu elok xper jgk

    BalasPadam
  4. betul betul paku dulang
    nak buat camne kan kakcik

    *datang sini kita punggut pucuk miding, banyak tepi jalan je*

    BalasPadam
  5. masa IM baru belajar memetik pucuk paku kat belakang rumah gitulah.

    serba paku IM kutip...

    BalasPadam
  6. SALAM,
    PENIAGA MESTI IKHLAS. BARU DAPAT BERKAT. MAHAL SIKIT TAP MENGAPA ASALKAN BARANGNYA OK !

    BalasPadam
  7. pucuk paku ni angin kuat.. kalau tak tahan boleh jem..

    BalasPadam
  8. itu harga untuk 3 ikat ke tu kak? Mahalnya ya di sana.

    Yus sini masih area kampung kot, dpt seikat singgit lagi, dan kalau untuk masak yus biasa beli dua ikat, dah puas makan, lembut pun lembut...:)

    BalasPadam
  9. nak untung banyak camtu lah, kakcik

    kat kg ni boleh lagi pilih pucuk paku yg masih bergulung2 tu... sedap dan lembut saja

    BalasPadam
  10. chik na rasa bulan puasa ni harga barang makanan mahal laa... 2 hari lepas beli ikan terubuk kat pasar seekor RM 22, saiznya tak la besar mana...

    BalasPadam
  11. kakcik.. sy kalo dpt lauk pauk yg jarang org kt umh makan, sy bawa ke opis... ada yg pandai masak. hehe

    BalasPadam
  12. Mahal tu Kakcik. Pasar Tani sini seikat RM1.00. Ada sorang pakcik tu jual lapan kupang aje seikat.

    Kalau ada bunga segar boleh gak digabungkan dgn pucuk paku keras tu Kakcik - boh dlm pasu jadi hiasan table top di dapur. Tapi jgn pandang selalu nanti hangin satu badan teringatkan reganya yg mahei tu... theheheee...

    BalasPadam
  13. kakakku kakcik..
    moh balik kampung.. byk pucuk paku kat tapak bendang depan rumah cikgu rohana tu hihihi..

    BalasPadam
  14. mahalnya.. meniaga nak untung tanpa memikirkan kesannya..

    susah nak jumpa pucuk paku yang betul2 bukan paku di jual..

    BalasPadam
  15. paku yang ni memang keras kak cik.. kalau yang kerinting hujung tu sedapnya dibuat kerabu.

    BalasPadam
  16. gulp! beli mana tu kakcik...mahal giler....huhuuu

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.