Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 1 Julai 2011

Jawapannya...

Anak kakcik yang sedang berselimut itu

v

v

v

Angah ini bertubuh kecil - sikit lagi mesti 'kalah' dengan Adik.  Nama sebenar Angah itu pun membawa erti 'berselimut', kan? :).  Hari ini (1/7/2011) Angah memulakan latihan amalinya untuk tempoh empat bulan setengah.

Yang sedang menyorok di bawah timbunan cili, timun dan bawang itu

v

v

v

Ikan Bawal
Satu-satunya yang berjaya meneka dengan tepat ialah :

Pn Nida di Bumi Albany

Kepada Nida, harap dapatkan emelkan alamat Nida kepada kakcik di emzekjay@hotmail.com.  Oleh kerana Nida satu-satunya yang berjaya meneka dengan tepat, kakcik beri peluang kepada Nida untuk memilih dua (2) keping FM yang mana Nida suka.  Nyatakan nombornya, ya? :)



Kepada yang sudi meneka, kakcik ucapkan berbanyak-banyak terima kasih.  Nanti boleh cuba lagi di lain kali, ya.

Kan Adik dah beri bayangan yang
Adik tak tahu jawapannya?
Maknanya bukan Adiklah kat bawah selimut tu!














44 ulasan:

  1. bagus gak idea mcm kakcik ni. nnt bleh pinjam... hehehe

    BalasPadam
  2. hehe teman nk ngagak dh angah tp teman teghojah pg td.. x dan dhhhhh.. melepeh laaagiiiii

    BalasPadam
  3. mula2 dulu saya suka juga kumpul fm tu .. tapi asyik dok terjatuh dan berkecai atau sumbing sana sumbing sini. sekarang dah tinggal beberapa keping sahaja sebab dah malas nak tambah.

    tapi kalau ada orang nak beri, saya tak kecik hati menerimanya.

    BalasPadam
  4. angah sya pulak besar dari si ayong, agaknya kecik dari si adik kot nanti
    kakcik fm sya pun banyak yg dah jatuh pecah sbb enariq buka ptiies duuummm!!!dia hempas pintu

    BalasPadam
  5. Tahniah nida,
    ermmmm susoh jugak nak teka tepat yek!

    BalasPadam
  6. ohww kak cik, saya tak nampak lain dah..nmpk yang bawal tu jek..hehehe

    BalasPadam
  7. kakcik buat games ker???
    adehhhhh!~ terlepas dehhhh!

    BalasPadam
  8. Percubaan meneka buat pertama kalinya, gagal...huhuhu.

    BalasPadam
  9. alahai..tahniah kpd pemenang..

    nanti kak cik buat lgi teka2 gini deh..heheee

    BalasPadam
  10. hehe..tapi kat gambar nampak angah cam besar badannye tak sangke kat luar rupenye kecik sikit ..hehe..btw, tahniah yg berjaya!

    sy tak sempat join akak nye contest..busy..huhu

    BalasPadam
  11. Hahaha... auntie tak dapat tangkap maksud adik.

    Tetiba teringat ayat Ya aiyuhal muddathir Kum fa'anzir..... whai org yg berselimut....

    Tahniah nida...

    BalasPadam
  12. aloooor melepas dah saya kak :))
    tahniah pda nida .. dpt FM layie huhuhu :)

    BalasPadam
  13. Angah? betullah! ala...tp jawab lambat kan?

    BalasPadam
  14. Niez...

    tentu sahaja boleh kalau Niez nak ambil idea kakcik tu. :)

    BalasPadam
  15. AzeedA...

    mike teghojah je ghomah teman esok, ya? :)

    BalasPadam
  16. gB...

    boleh guna budi bicara kot...

    BalasPadam
  17. Kanda AL...

    entah kenapa - saya ni sebenarnya malu sangat2 nak bagi benda kecik2 kat orang besar2! ;-)

    BalasPadam
  18. Sya...

    FM kat peti ais kakcik pun dah banyak yang maut!

    BalasPadam
  19. Myri...

    kalau senang, nanti tak jadi teka teki pulak. :)

    BalasPadam
  20. Lelaki ini...

    terima kasih kerana sudi singgah. :)

    BalasPadam
  21. maya amir...

    peminat bawal ya? :)

    BalasPadam
  22. miloais...

    blogspot pun agak mereng dari semalam, kan?

    BalasPadam
  23. Ate...

    jangan putus asa, nanti cuba lagi di lain kali, ya? :)

    BalasPadam
  24. Mama SN...

    InsyaAllah, nanti kakcik buat teka teki lagi, ya? :)

    BalasPadam
  25. cikmemy...

    antara 4 anak kakcik, Angah tu yang paling kecil saiz badannya. :)

    BalasPadam
  26. Kakzakie...

    Angah tu namanya Muhammad Muzammil. :)

    BalasPadam
  27. Ieda...

    mungkin di lain kali, rezeki Ieda pulak. :)

    BalasPadam
  28. MDT...

    taklah banyak sangat. :)

    BalasPadam
  29. NormaLiza...

    cuti dekat-dekat je. :)

    BalasPadam
  30. Tahniah pada pemenang..jawapan no.2 tu qema dah betul yang no.1 tu duk agak bang ngah ke bang chik..takde rezeki namanya hihi

    BalasPadam
  31. Ayoyo.. mimpikah aku...... jap..jap... adoiiiii sakitlah cubit sendiri kat peha.. eh, betullah... tak mimpi..

    Hooorrreeeeyyyyyyyy... tak sangka cempedak menjadi nangka... Alhamdulillah, syukur... ni yg buat Nida makin sayang pada Kak Cik..

    BalasPadam
  32. Qema...

    akan datang nanti boleh cuba lagi, ya? :)

    BalasPadam
  33. Nida...

    jangan lupa emelkan alamat dan no FM yang Nida suka, ya? :)

    BalasPadam
  34. Kak Cik, Nida dah email.. harap selamat diterima...

    FM:
    no 4 dan 6

    BalasPadam
  35. uish...ada peraduan ke???
    ala...terlepas la...uwaaaaaaaaaaa

    BalasPadam
  36. Nida...

    kakcik dah baca email tu. :)

    BalasPadam
  37. Aku Ibu Muda...

    tiada siapa yang perasan, kan? :)

    BalasPadam
  38. Acu...

    kena pulak semalam blogspot agak mengong.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.