Kawan-kawan kakcik

Isnin, 16 Januari 2017

Makin lesu...

Tahun 2012 aku paling aktif
menulis di blog ini.  Tahun 2014
dan 2015 hanya berbeza satu
bilangan catatan.  Di hari ke 16,
2017 - ini adalah catatanku yang ke 7.

Terima kasih kepada semua yang sudi singgah.  Ambillah yang baik jika ianya berfaedah, jika sebaliknya, tinggalkanlah komen yang menegur kesilapanku.  Mungkin boleh ditambahbaik penulisan sekiranya aku berhasrat untuk terus menulis di sini. Jika sebaliknya, mungkin catatan selepas ini hanyalah puisi-puisi melayan jiwa sendiri...

17 ulasan:

  1. Mari kita buat grup blogger tegar di kalangan kita-kita aje nak ? Tapi masalah bukan semua ada fesbuk.Contohnya Kak Zakie.

    BalasPadam
  2. thanks kakcik sebab jadi blogger friend saya.

    BalasPadam
  3. Dah makin sibuk dengan tugas hakiki ya kak zie.
    .
    Masa pun dah kurang. Maznee pun pernah kena. Sekarang ni buat schedule poat je.
    .
    Masa lapang kita rancang 😃

    BalasPadam
  4. Kakak rasa semakin kita dipanjat usia memang makin lesu nak berblog kakcik
    Tapi minat masih ada itu yg entri kita semakin sedikit.

    BalasPadam
  5. saya rasa nak tulis di blog ni kena ada mood lah kakchik. kalau takde hati nak menulis, itu yang jadi makin layu dan lesu.

    BalasPadam
  6. tu kira banyak kakcik oi... dana nk sampaikan 200 pun payah hehehhe...

    BalasPadam
  7. Memang saya pun kadang2 diserang malas juga tapi tetap tak boleh nak tinggal berblog ni.

    BalasPadam
  8. PC pun kak..entah terkadang hilang rentak..atau ada yang perlu lebih diperbaiki dan diberi tumpuan lebih..

    BalasPadam
  9. Jika saya ada masa rajin buat entri. ada masa tak terbuat juga.

    BalasPadam
  10. As-salam Kakcik,

    Masih banyak juga post di blog kakcik. Blog saya lebih lagi lesunya kakcik..

    BalasPadam
  11. Biasalah KC semakin lama semakin hilang taringnya. Keterujaan nak menulis pun dah jadi menurun...

    BalasPadam
  12. Banyak jugalah tu Kakcik berbanding saya yang masih muda lagi ni. Eh, muda ke saya? Hehehe... Saya lagilah sendu walaupun katanya minat sungguh menulis sampai tak boleh nak breklah kalau dah menaip entri!

    Takpalah pelan-pelan kayuh. Kalau minat dah berkurangan atau dah tak tahu apa lagi nak dititipkan, kita buat ajelah mana dapat. Janji bila ada kelapangan, dapat juga menatap blog buat kenang-kenangan kisah hidup di dunia ini...

    BalasPadam
  13. Pada WP, bukan bilangan entri kita yang jadi ukuran.
    Kalau entri berlambak2, tapi merepek meraban, ke laut jugak.
    Yang penting konsisten. Walau sedikit ada manfaatnya dan ukhuwah kita tak putus.

    WP ambil contoh Kak Zakie, tulisannya tidaklah terlalu kerap, tetapi komentator berpusu-pusu pada setiap entri.
    Kita bukan nak kejar apa2.
    So work smart not work hard.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com