Kawan-kawan kakcik

Selasa, 29 November 2016

Penyampai berita berhijab yang pertama di Kanada... Alhamdulillah...

Gambar dan artikel dari SINAR HARIAN...


Ginella Massa


TORONTO - KANADA. Seorang bekas wartawan mencipta sejarah dalam bidang penyiaran Kanada apabila menjadi penyampai berita berhijab pertama di negara tersebut.

Laporan Dailymail mengatakan Ginella Massa, 29 membuat siaran sulungnya sambil memakai tudung di siaran CityNews minggu lepas.

"Selesai! Malam penting ini bukan untuk saya sahaja. Saya rasa tak pernah ada wanita bertudung menyampaikan berita di Kanada," kata Ginella di Twitter.

Sebelum ini, Ginella juga menjadi wartawan pertama melaporkan berita di lokasi sambil memakai tudung di Ontario pada 2015.

"Editor saya sendiri kata: Hey bagus! Ini kali pertama untuk Kanada? Untuk wanita bertudung? dan saya kata ya.

"Saya juga tak menyangka reaksi yang saya bakal terima. Telefon saya tidak berhenti berdering sejak minggu lepas!" kata Ginella kegembiraan.

4 ulasan:

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com