Kawan-kawan kakcik

Isnin, 7 Mac 2016

Seketika di Kg. Kunci Air Buang, Tanjung Karang...

...unik pula nama kampung ini bagiku. Kg. Kunci Air Buang...dah kunci air, lepas itu buang atau bagaimana?  :)

Menghadiri jemputan kenduri pada tarikh 6/3/2016 (Ahad) di kampung ini.
Bila dapat makan lauk kenduri begini, memang aku akan rasa sangat-sangat teruja.
Gulai nangka, gulai umbut dan ikan masak halia (kot)... Sedap sangat.
Pecal. Pun sedappppp sangat.
Sesekali orang kampung masuk kampung...
selfie jangan tak selfie...
...tengah-tengah panas pun sanggup bergaya...siap dengan jubah hitam dan peluh meleleh...
...sampai nak buka mata pun tak terdaya...
...satu lagi...
...cukuplah tu...dah nampak sawah yang cantik menghijau tu.
Jom balik...

18 ulasan:

  1. Gambar yg kakcik kat sungai background sawah mendamaikan sungguh walau kakcik kata berpeluh-peluh. Nampak macam sejuk..

    BalasPadam
  2. orang pun suka masuk kampung yg ada sawah padi....jadi jakun...hehhe

    BalasPadam
  3. akak.. kalau google 'nenas' tu kan, dia keluar pic merapu.. jadi peringatan untuk anak-anak, kena taip nanas kalau nak google image..

    BalasPadam
  4. Kakchik..Hijau mata memandang. Dapat lauk mcm tu mak mertua lalu pun tak sedar kakchik

    BalasPadam
  5. mmg susah nk jumpa lauk gini kt bando kan kakcik, kadang ada tp takde yg sesimple n se pure kampung gini... pecal tuh pun perkkkh compom sedap kakcik oi...

    aritu dana pi sekincan amik gambar sawah pd dr dlm kete je sbb tak sanggup panas... kakcik siap bergambar kt luar lg dipanas terik mentari...

    BalasPadam
  6. First time dengar nama kampung tu :)

    BalasPadam
  7. Walau panas..pandangan sawah saujana mata memandang tu mendamaikan kak...

    BalasPadam
  8. Nampak gulai nangka dah buat saya susah hati....kena pikir macamana nak dapatkan menu tu...hahahahahah...

    BalasPadam
  9. Cantiknya pemandangan. Kalau orang 'bandar' masuk kampung pun mesti nak berselfie habis-habisan. Bukan senang nak jumpa sawah padi menghijau, Kakcik!

    Sedapnya alahai lauk-pauk orang kampung. Tengah berpuasa ni semua pun nampak sedap jerk walaupun katanya sayur tak pernah sentuh :)

    BalasPadam
  10. Pandang sawah teringat kampung... Lauk2 kampung selalu memang mengujakan tambahan umbut memang susah nak jumpa.

    BalasPadam
  11. Sedapnya lauk...
    Cantiknya sawah...
    Model pun cun.... tak nampak pun peluh..

    BalasPadam
  12. wow kakcik. pecal tu mengancam jiwa ragaku.. seronok kan kak cik masuk bendang sesekali ni, walaupun ana orang kampung gak tapi tak ada bendang.. :)

    BalasPadam
  13. saya pun orang kampung tapi 17 tahun sahaja. lagi 30 tahun lebih duduk tengah bandar. bila sesekali balik kampung, terasa malu nak mengaku asal orang kampung sebab dah macam rusa masuk kampung....

    BalasPadam
  14. Pecal org Jawa mmg sedapppppp.
    Beserta dgn rasa cekor.
    Saya pun asalnya nak pi Tanjong Karang hari minggu tu.. Suami pulak oncall.

    BalasPadam
  15. Pecal tu sedapnya... Tanjung Karang memang cantik dengan sawah padi terbentang menghijau.

    BalasPadam
  16. Saya pun suka jugak KC kalau lauk kenduri kawen cenggitu. Berselera jadinya ek...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.