Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 15 Januari 2016

Teguran Allah kepadaku...

Kisah pada 14/01/2016...

14 ulasan:

  1. huhuhu kadang kite terkhilaf kakcik, lps tu terpikir kt masjid msti ada nyer telekung ngn kain utk solata bila takde itu yg....

    BalasPadam
  2. selalu bila kita tersilap..kita fikir akan ada orang yg akan memperbetulkan kita..
    peringatan untuk ky juga ni..

    BalasPadam
  3. Sebagai manusia kita kadang terlalai kakcik. Tapi kenapa pulak di masjid tu tak ada telekung utk org musafir menumpang solat ye. Tak apa kakcik peringatan buat kita semua wanita..

    BalasPadam
  4. MashaAllah...i've found some beautiful quotes about how to dress modestly. Just look at the mirror and ask yourself, can i offer my salah in these clothes? To all lovely sisters out there, don't hesitate to cover up and feel safe. Dress yourself to please Allah, not the people/world. May Allah forgive us and make it easy for us.

    BalasPadam
  5. tak pe pengajaran dan sentiasa beringat selepas ini ... janji kita tunaikan perintah Allah wlaupun payah sekali pun

    BalasPadam
  6. Assalam Kakcik.. Kita selalu ambil mudah sebab fikir di masjid atau surau ada telekung wakaf. Agaknya masa Kakcik singgah, telekung semuanya dibawak balik untuk basuh agaknya.

    BalasPadam
  7. Teguran Allah pelbagai cara..sebenarnya Allah nak tegur kami juga..tapi melalui akak...bila terjadi pada akak..akak kongi diblog..maka ilmu dan peringatan Allah itu sampai pada kami secara tidak langsungkan...Allahu..cantik aturan Allah..

    BalasPadam
  8. Sy klw pi mana mana telekung mmg standby dlm kete. Tp dlm kete je la. Bila dh kluar kete x igt dh.

    BalasPadam
  9. Tq share kakcik. Saya pun selalu juga lalai...huhuhu

    BalasPadam
  10. saya kak, memang dah tak pernah bawak telekung ke mana2..
    amik wuduk je lah.

    BalasPadam
  11. Saya lak senantiasa bawa extra telekung tok wiVEs incase mereka terlupa sebab telekung masjid tak hygienic.

    *p.s tak jalan ngan bini2 pun bawa. Manatau terjumpa BAKAL2 istri lak. Bonus :D

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum....

    Peringatan untuk saya juga...selalu juga beranggapan di masjid/surau ada telekung....

    BalasPadam
  13. Betul tu, kak. Pakaian yang saya selalu pakai ni memang tak sesuai nak bersolat terus. Mesti nak bawa telekung sekali. Sebab itulah saya tak suka keluar rumah melebihi waktu solat,kalau dapatlah. Kalau tidak, terpaksalah jinjing beg telekung tu ke mana pergi. Lagi satu, saya lebih rela solat di masjid dari surau shopping mall ke apa, sebabnya tak tahanlah berlama-lama dalam surau tu. Kalau tertinggal telekung memang bikin nayalah dok tengok telekung yang ada dalam tu, kalau adalah ...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.