Kawan-kawan kakcik

Isnin, 18 Januari 2016

Bertimbangrasa itu sikap yang mulia...

...jadi, bertimbangrasalah.  Hari ini hari orang, mungkin esok-esok hari kita pula memendam rasa...

Sepotong ikan ini berharga RM12.00,
jadi tentulah sayang kalau aku tak habiskan...

12 ulasan:

  1. Manusia kakchik.macam2 ragamnya. Kadang-kadang tersenyum sendiri apabila melihat dengan sendiri situasi yng kachik nyatakan di dalam entry

    BalasPadam
  2. huhuhu mcm3 peel org kakcik, kadang ada jns yg fkrkan diri sndiri je...
    sbb tu kalu tingin dtg tmpt yg tumpuan ramai mmg akan dtg lwt skit atau dtg awal... jd kite puas mkn n ddk2 sblum mule ramai org...

    tp mcm murah lak kakcik rm12 sepotong besar tuh... kalu sedap comfom blh abis ngn kuah2 seklai hehehhe

    BalasPadam
  3. Begitulah kakcik lumrah kehidupan yg kena kita lalui.
    Kadang nak cakap pun tak terluah sebab di tempat kita senario begitu bagaikan biasa tak sama kalau di Jepun sana. Mereka alert bab kemasyarakatan. Memberi laluan, tempat duduk dsb bagaikan satu yg perlu dibuat pada mereka.

    BalasPadam
  4. people nowdays mak...semua pentingkan diri sendiri jek..sedih yg menunggu siap ade anak yang lapar yg tak sabar nak ddk nak makan.

    BalasPadam
  5. hmm kita selalunye klu dah org ramai mcm tu ..start kereta cr kedai lain ... mls nk tunggu ..biar la kedai tu org review sedap gile ..

    BalasPadam
  6. betul tu kakcik, tak tahu nak komen apa lagi

    BalasPadam
  7. DAKWAH SENTAP USTAZ MOHD KHALIL
    http://ustazkhalil.blogspot.my/?m=1
    Laa. Tak umum pun kat blog lama nak pindah alamat baru. Mujur terbaca di fb :D

    BalasPadam
  8. Assalam Kakcik.. dah jadi biasa senario ini.

    BalasPadam
  9. Kenalah faham dengan situasi tempat yang memang dah sedia sesak.. janganlah 'tambah'kan lagi kesesakan tu.. Bila ditegur tahu nak terasa hati.. payah kalau tak boleh ditegur ni..

    BalasPadam
  10. timbang rasa ini penting....tanpa sikap ini ibu yang mendukung anak kecil pun tidak akan dapat tempat duduk....

    BalasPadam
  11. Kalau orang tak reti bertimbang rasa ni Kakcik, memang tak dapatlah nak menolong. Kalau sendiri yang kena, bukan main panas hati lagi tapi buat kat orang, takda pulak rasa apa-apakan. Pelik tau perangai manusia!

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.