Kawan-kawan kakcik

Isnin, 8 Jun 2015

Kembara Bali - perjalanan di sini akan terhenti...

Kalau belum baca catatan sebelum ini, jemputlah baca di sini :

http://kakciknurseroja.blogspot.com/2015/06/kembara-bali-perjalanan-bermula.html

http://kakciknurseroja.blogspot.com/2015/06/kembara-bali-mari-kita-mula-mengembara.html

http://kakciknurseroja.blogspot.com/2015/06/kembara-bali-jom-jalan-jalan-lagi.html

http://kakciknurseroja.blogspot.com/2015/06/kembara-bali-banyak-lagi-tempat-hendak.html

Sarapan dulu sebelum berjalan-jalan...

Pagi ini kami hanya berjalan menyusuri Pantai Kuta.  Separuh (7 dari 14) anggota rombongan akan berangkat pulang ke Kuala Lumpur dengan penerbangan petang nanti.  Waktu yang ada (kali ini dah tiada banyak gambar hendak dikongsikan), kami menyusuri dari hotel penginapan ke pantai.  Jauh juga rasanya kami berjalan.  Selepas menyusuri pantai, kami susuri pula lorong-lorong dan kedai-kedai (walaupun tidak membeli apa-apa - eh! kami terjumpa jam rolex yang dijual di kaki lima dengan harga Rp 350K sahaja tau) di sepanjang Legian Street.

Bertambah sakit lutut dan kakiku.  Peluh yang mencurah usah dikira, hingga basah tuala kecil yang kubawa...





Dalam perjalanan menghantar rombongan yang akan pulang, kami singgah untuk makan tengahari terlebih dahulu di Nasi Pecel Bu Tinuk.  (Entah di mana pula gambar makanan yang kuambil waktu di sini.  Sebab dah terkena makanan pedas sewaktu makan malam, kali ini aku hanya mengambil makanan yang langsung tidak bercili).

Selepas makan, kami berpecah kepada dua kumpulan - kumpulan yang hendak ke lapangan terbang dan kumpulan yang hendak membeli-belah (akulah yang berlebih-lebih hendak ke Cening Bagus lagi tu).  Tujuanku untuk membeli kemeja yang dipesan oleh adik iparku (akhirnya kemeja ini menjadi milik adik lelakiku kerana tidak muat dipakai oleh adik iparku).  Perjalanan sehala dari hotel ke Cening Bagus ini rupa-rupanya memakan masa satu jam juga.  Kemeja batik seperti dalam gambar di bawah ini hanya berharga Rp129,000 (murah rasanya, kan?)

Kemeja batik lengan panjang

Kemeja batik lengan pendek

Malam terakhir di sini, aku pergi mengurut kaki
di spa berdekatan.  Bayaran yang dikenakan Rp70K
untuk sejam.  Sebenarnya ada yang cuma berharga
Rp50K tapi kononnya kami mencari sedikit keselesaan.

Esoknya...

Akhirnya waktu untuk berangkat pulang pun tiba.  Terima kasih kepada semua yang terlibat dalam kembara ini.  Syukur kepada Allah yang memberikan aku peluang serta kesihatan yang agak baik. Terima kasih kepada Encik Suami yang memberi izin...

Aku datang tanpa diduga, aku kembali pada waktu
dijangka.  Andai Allah masih memberikan izinNya,
esok-esok mungkin lagi kita berjumpa...

...habis dah kot...



9 ulasan:

  1. salams kak, bestnya coti-coti bali.....:):)

    BalasPadam
  2. singgah pagi
    sory hr nie x de mood nak BW, demam x baik lagi ..
    office sejuk beku... hehe

    BalasPadam
  3. seronoknye kak berjalan sakan .. pas ni agaknye nak ke mana plak .... tak sabar nak baca next travel log

    BalasPadam
  4. besnya kakcik~

    resttt dan relaxxxx in syaa Allah (^___^)

    BalasPadam
  5. Amazing.....saya kalau ke sana akan sewa scooter dan terus merayap...ngopi di banyak cafe yang ada...baca buku, massage...ngopi, baca buku, massage...tu dia aihh...

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah
    Lepas ni nak mengembara kemana pula kakcik?

    BalasPadam
  7. Nama Pantai Kuta mengingatkan saya pada lagu Ebiet G Ade - Nyanyian Rindu

    BalasPadam
  8. Saya tak faham kenapa abang saya kata 'takda apa-apa yang menarik pun di Bali!' bila dia pergi dengan isterinya. Sungguh peliklah mereka berdua ni sebenarnya pergi mana!

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.