Kawan-kawan kakcik

Isnin, 9 Februari 2015

Secawan milo dan beberapa keping roti ...

...untuk alas perut di pagi ini
mungkin juga hingga ke tengahari 
atau terus hingga ke malam  nanti...

Siapa kata kena makan sekurang-kurangnya  tiga kali sehari?

Jangan bandingkan antara yang mampu dengan yang hanya berharap agar tidak mati dahulu...

Kalau kau mampu,
makanlah  berapa kali pun kau mahu

tapi jangan sesekali mencebikkan mukamu
kepada mereka yang hanya makan apa yang kau tak lalu...

19 ulasan:

  1. assalamualaikum... selamat pagi...

    BalasPadam
  2. itu pun dah sedap untuk alas perut bonda...alhamdulillah..

    BalasPadam
  3. sesekali makan begini pun sedap...janji makan :-))

    BalasPadam
  4. Bersyukurlah dgn rezeki yg ada depan mata.sebenarnya minda kita yg mencorakkan apa makanan yg perlu dimakan. itu pun dh cukup kenyangkan Kakcik..

    BalasPadam
  5. dana pun bfast ngn air milo n beberapa keping biskut....

    btl tuh kakcik, ada yg susah dpt mkn sekali sehari pun dh bersyukur... kite yg msh mampu bersyukurlah ngn apa yg ada...jgn membazir

    BalasPadam
  6. sebenarnya cara makan yg betul, kita kena makan 5-6 kali sehari ..hihihih
    small & frequent meals :)

    BalasPadam
  7. Di sekolah kita diajar makan mengikut piramid - pagi makan banyak, tengahari kurangkan kuantiti makan, malam makan paling sikit.. Tapi di Malaysia kita makan cara piramid terbalik: pagi makan sikit, tengahari lebihkan makan, malam kita bedal macam esok tiada lagi makanan di dunia....

    BalasPadam
  8. klu cam Dr dedi Ziyad ckp tu .. cara mkn saya betui la ... 5-6 kali saya mkn sehari ,... hehehe lapo sokmo ...

    sy suka biskut ngan air milo daaapnye

    BalasPadam
  9. salam Isnin kakcik...setiap org lain rezekinya...bersyukur ^_^

    BalasPadam
  10. Sarapan yang mencukupi kalorinya untuk satu pagi...

    BalasPadam
  11. saya pun makan segelas teh pu erh kosong dengan sekeping roti oat sebelum pergi riadah... itu pun just nice...

    BalasPadam
  12. Sarapan sihat
    Masa kecik dulu lalu juga sarapan takat milo dan roti
    Sekarang ni mmg nak meehoon atau nasi

    BalasPadam
  13. Alhamdulillah.. ada rezeki untuk dimakan tu kakcik :)

    BalasPadam
  14. KC sakit ke?.....Semalam okje pun tak selera. Badan rasa tak sedap.
    Mulalah teringin nak makan bubur nasi aje. Rasa loya pulak bila teringat lauk berminyak. Lepas telan panadol mlm tadi, alhamdulilah ok dah....

    Betul KC.... kekadang, benda yg tak sedap pada orang sangat sedap bagi kita kan...

    BalasPadam
  15. Biskut cicah air Milo lagi sedap, Kakcik :) Saya sarapan kuih keria 50 sen sebiji semalam. Nangis-nangis sambil makan (tipu jerk....)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com