Kawan-kawan kakcik

Rabu, 16 April 2014

Aku pun belum sempurna berhijab...

...tapi aku tak berani mempersoalkan hukum yang Allah turunkan, apalagi untuk membolak-balikkannya agar 'sesuai' mengikut kehendakku...

21 ulasan:

  1. Saya juga belum sempurna. Masih berusaha untuk ke arah itu. Semoga Allah s.w.t permudahkan. Insha-Allah.

    BalasPadam
  2. belum sempurna jugak... masih bermujahadah melawan nafsu untuk terus istiqamah..

    BalasPadam
  3. Saya pun belum sepenuhnya macam tu. Tengah berdikit². Memulakan dulu dengan niat dan berubah perlahan-lahan. InsyaAllah berjaya.

    BalasPadam
  4. Sama la sya pun kakcik...lbih2 lgi bila balik kg berkumpul rumah mak.. dpn ipar n biras lelaki tak bertdung...sdg mencuba utk berhijab dgn sempurna tp kdg ada rsa segan..pelik betul..tapi sya x pernah berhenti berdoa semoga Allah memberi sya petunjuk kearah itu...

    BalasPadam
  5. Sama juga dgn saya..bila dirumah..bertshirt bukan lengan panjang...

    BalasPadam
  6. Belum sampai ke tahap itu juga...masih berusaha menutup aurat secara sempurna tetapi sederhana

    BalasPadam
  7. assalam kak chik
    tgh berusaha ke arah itu.kalau sebelah saya teda masalah sbb adik beradik saya semua lelaki.bila sedara mara dtg mmg dh biasa bertudung

    cma skrg nk biasakan diri di sebelah mertua.huhu.
    rasa janggal j bla nk bertudung.sblah mertua ada abg ipar, adik lelaki, biras lelaki.. kdng2 kdng x selesa jga.

    smga dipermudahkan hendakNya.aamiin.

    BalasPadam
  8. terima kasih atas perkongsian mak..

    BalasPadam
  9. Kita belum sepurna tetapi kita sentiasa berusaha untuk berubah kearah kebaikan.

    BalasPadam
  10. Sekurang2nya ada nawaitu untuk berubah mengikut perintahNya itu sudah baik. Sekurang2nya tak menjadi seperti sesetengah orang yang memutar belit dengan bahasa tak cerdik sangat untuk menghalalkan sesuatu yang haram....

    BalasPadam
  11. insha Allah sama-samalah kita berusaha

    BalasPadam
  12. mari sama2 perbaiki diri dan mendoakan org yg belum menjumpai chaya terang.

    BalasPadam
  13. Bab hukum Allah nie, kita semua tidak berhak untuk mempertikaikannya kan kak...

    BalasPadam
  14. Nafsu asyik kata tak style la. Panas la. Alasan apa nak bagi masa kat sana nanti? Saya pun tak sempurna. Tudung pendek. Kekadang t-shirt pun pendek. Kekadang baju pun nampak kulit. Ya Allah mudahkanlah kami bermujahadah. Amin.

    BalasPadam
  15. Betul tu. Nak kena istiqamah pakai stoking.

    BalasPadam
  16. masih berusaha nak jadi muslimah terbaik..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.