Kawan-kawan kakcik

Selasa, 5 Mac 2013

Sebatang pokok...

Bila pucuknya patah, pucuk lain akan tumbuh dan ia akan terus hidup dengan izin Allah.

Tapi bila akar pokok mula mereput, peluang untuk pokok itu untuk terus subur adalah agak nipis. Itu hukum alam yang juga ditentukan Tuhan...

17 ulasan:

  1. setuju kak ...
    walau saya payah nak paham huhuh

    BalasPadam
  2. Salam Kakcik...hedekle teman nak mahamnya!!!

    BalasPadam
  3. hanyaorg org yg cerdik akai je yg faham maksud yg tersirat hahahahhahaha !!!!!!!

    BalasPadam
  4. saya rasa saya paham..tapi takut tersalah paham :D

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum,
    Akar tu tak nampak, jauhhhh dok dlm tanah. tapi, dialah yg keja kuat utk hijaukan pucuk yg kat atas tu, wpun kadang2 pucuk tu sendiri terlupa tentang akarnya di bawah tanah sana


    Fuhhhhhh! dah terjangkit falsafah kakcik ;)

    BalasPadam
  6. mungkinkah akarnya selalu tenggelam masa banjir???

    BalasPadam
  7. As salam Kakcik,

    Nampaknya pokok tu bukan sahaja perlukan baja terbaik, malah rawatan yg terbaik... selagi tdk mati kita kena usaha spy ia terus subur & menghijau serta mengeluarkan pucuk2 baru seterusnya berbunga & berbuah... tetiba teringat pohon zaitun depan rumah ni... yg beratus tahun pun ada... asalkan usaha pemuliharaan terus dilakukan... segalanya mungkin!

    Mcm lain & lari dah maksudnya...hehehe :))

    Have a good day kak cik! :)

    BalasPadam
  8. As salam Kakcik...
    Andai itulah ketentuan hidup, dari tanah asal kita ke tanah juga kita kembali

    BalasPadam
  9. semuanya hanya dengan izin Allah..

    take care kak cik..!!

    BalasPadam
  10. pandai jaga maka akan dapat hasil yang terbaik dari penjagaan terhadap pokok tersebut..

    BalasPadam
  11. memang itu hukum alam.. dengan izin Allah, apa saja boleh berlaku mengikut hukum dan diluar hukumNYA..

    BalasPadam
  12. salulah siram dan boh baja supaya akar tetap teguh dan subur... :)

    BalasPadam
  13. punyer maksud yang mendalam... mak ok ke tak ni?

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.