Kawan-kawan kakcik

Selasa, 5 Mac 2013

Lahad Datu... tangismu tangisku...

saat kau pendam duka hatimu
tak siapa yang ingin mengambil tahu

saat kau tersedu sedan
tiada siapa yang ingin merasa hairan

saat kau mengeluh kesakitan
banyak hal lain yang perlu diberi perhatian

kini tangismu menghamburkan darah
lalu ramailah yang terlatah-latah
bercakap pun jadi tak tentu arah
sana tak betul sini pun salah

Lahad Datu
kini ramai yang turut menangis
bila terjadinya sesuatu yang tragis
tapi kita tidak punya kuasa sakti
yang boleh mengembalikan mereka yang telah pergi

yang pergi tetap pergi
dengan ratapan dan doa mengiringi
yang tinggal tidakkah ingin belajar
bahawa tidak semua yang terjadi itu adalah wajar

selagi manusia bertuhankan kuasa
selagi itulah bala takkan henti menimpa


36 ulasan:

  1. Dan ... saya sentiasa sebak bila membacakan berita dari sana...

    BalasPadam
  2. semoga lahad datu kembali aman dan sentosa

    BalasPadam
  3. Mlm smlm, sy selesa duduk atas sofa dpn TV. Gelak2 tgk cite Jodoh. Bwh sedar, polis2 n askar yg berkawal sdg bermain dgn nyawa di LD sane...

    =(

    BalasPadam
  4. semoga tiada lagi nyawa yg melayang,isteri2 menjadi balu,anak2 menjadi yatim...
    menitis airmata melihat angota keselamatan yg terkorban..

    BalasPadam
  5. Kemampuan kita sebagai manusia biasa mendoakan semoga tidak ada lagi yg gugur angkara durjana ini..

    BalasPadam
  6. Tapi masih ada yg percaya,
    ini semua sandiwara politik.

    AlFatihah utuk wira2 yg terkorban.
    Semoga bilangannya tidak lagi bertambah.

    BalasPadam
  7. sedihnya baca ni kak..
    tiap masa tgk online berita terkini keadaan di sana
    moga segalanya berakhir

    BalasPadam
  8. Tangisku juga kak. Sedih lah. Harap2 cepatlah berakhir.

    BalasPadam
  9. makan dalam ni, Kakcik.. sy kagum dgn Kakcik

    BalasPadam
  10. Salam dari jauh.. :)

    Semoga kesabaran menjadi pakaian hikmah dalam setiap apa jua ujian Allah...Amin, Yaa Rabbal'Alamin..

    BalasPadam
  11. semoga semua nyer selesai seperti sediakala..

    BalasPadam
  12. Kita doakan agar para pahlawan selamat pulang dari medan pertempuran dalam mempertahankan kedaulatan negara. Saya juga tinggal di LD, tapi jauh sikit dari kawasan Kg Tanduo. Keadaan di sini, Alhamdulillah terkawal. Masih belum dengar lagi bunyi bom-bom meletup di tempat saya yang terletak agak jauh dari kawasan kejadian. :)

    BalasPadam
  13. Semoga perwira perwira kita selamat kembali kepangkuan keluarga tercinta

    BalasPadam
  14. tu la kakcik....jom bersama periksa diri sendiri..bagaimana hubungan sesama manusia..n bagaimana plak hubungan dgn tuhan...

    BalasPadam
  15. semoga semua perwira kita selamat pergi dan pulang dengan kejayaan....

    BalasPadam
  16. semoga selamat semuanya. sejak peristiwa LD, serba tak kena rasanya. apa pun yang saya lakukan..pasti terkenangkan kepayahan mereka dsana. semoga Allah swt titipkan belas yang tidak bertepi.Al fatihah buat yang terkorban..:'(

    BalasPadam
  17. selagi manusia tu ada sifat hasad dengki, tamak haloba selagi tu kekejaman, pergaduhan ada di mana2...

    al fatihah utk semua perwira negara,

    BalasPadam
  18. muger2 kembali aman disana disana.. uuHUu

    BalasPadam
  19. kalau kita pun rasa serba tak kena, pastinya waris mereka yang berjuang di sana sekarang pun berada dalam keadaan gundah gulana. doalah sebab doalah senjata bagi orang mukmin.

    BalasPadam
  20. sama2 kita doakan moga semuanyer kembali seperti biasa disana ye

    BalasPadam
  21. Bila baca berita tentang Lahat Datu, tak sangka perkara begitu terjadi di Malaysia.

    BalasPadam
  22. betul kak..ini semua angkara kuasa..moga semuanya selamat dan sentiasa dilindungi Allah SWT..

    BalasPadam
  23. aduhh sedih dgn kata2 akak nie huhuh

    BalasPadam
  24. sedih dgn apa yg terjadi, hanya mampu berdoa dr jauh. Al-Fatihah buat perwira negara yg gugur.

    BalasPadam
  25. tu lah sekelip mata je pergi..
    simpati..walau apa pun pasti
    ada hikmah nya..
    insha Allah

    BalasPadam
  26. sedih, tapi kita kene ambil iktibar dari peristiwa ini...

    BalasPadam
  27. sedih juga bila memikirkan Islam terpaksa membunuh Islam yang lain

    BalasPadam
  28. lepaih ni banyak lagik yg nak hadapi ni....depa ada kat sana...kalau depa kalah...nanti depa mai balik buat onar.....pehhh....tiba2 teringat plak bom keta....adehhh...harap2 tak le terjadi...

    BalasPadam
  29. revenge/dendam mereka yg kita risaukan selepas ni

    BalasPadam
  30. Semmoga sabah kembali aman. Salam takziah buat keluarga wira2 yg telah gugur...

    BalasPadam
  31. Assalamualaikum,
    sesiapa yang pernah sampai sana, akan lebih risau lagi...

    BalasPadam
  32. sedih berlaku dalam negara tercinta sendiri walaupon jauh terpisah dgn laut china selatan..

    ingatlah ALLAH memberi peringatan pada hambaNya

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.