Kawan-kawan kakcik

Selasa, 27 November 2012

Jangan merungut...

... bilamana kita bebas membuat pilihan dan tiada siapa boleh membuat paksaan!

Tak payah garu-garu kepala.  Kalau tak suka, tinggalkan saja.
(Sebenarnya Along tak suka dengan durian, jadi dia 'lari' ke arah
manggis dan rambutan)

RM6.00 sahaja!

Hasil 'susunan semula' - sesenduk nasi, ayam goreng (ayam dara
atau ayam kampung?), kuah kari bersama seketul kentang, 3 hiris
timun tua yang dah layu dan dua ekor ikan bulu ayam (betul ke
namanya ikan bulu ayam? Kakcik tak pasti) serta sedikit
sambal belacan.  Alhamdulillah.


34 ulasan:

  1. saya tak makan sangat ayam kampung ni kakcik..tak tahu la, tapi tekak saya tak boleh terima rasa ayam kampung..hihihih

    BalasPadam
  2. Mak saya suka sungguh ayam kampung :)

    BalasPadam
  3. hubby sue sgt suka makan ayam kampung sbb ayam kampung tak berlemak sgt mcm ayam cucuk

    BalasPadam
  4. saya jarang makan ayam kampung...

    BalasPadam
  5. ayam kampung kalau goreng sangat best..
    jangan merungutkan.. terimalah seadanya...

    BalasPadam
  6. lebih kurang je harganya dgn kedai yg slalu sy mkn lunch hari2... biasa sy byr 6.00 tu termasuk teh o beng sa!

    BalasPadam
  7. ayam kampung atau bandar tetap sedap kalau masak goreng mcmni :D

    BalasPadam
  8. tak suka durian? saya baru je lepas makan 4 ulas durian tengahari tadi, hehe

    BalasPadam
  9. murahnya mak..kat sini mahal la.nasi goreng kosong pun dah 5.50..makan pun tak puas..

    BalasPadam
  10. x suke duyan...duyan tu best kakcik.....

    BalasPadam
  11. pilihan menu yang sedap.. :)
    ikan bulu ayam tu nisah suke makan dngn pajeri terung..
    bersama nasi panas !!

    cukup, buat nisah tambah 2 pinggan :)

    BalasPadam
  12. saya juga tak gemarkan ayam kampung....tak lepas untuk ditelan. padahal ayam jugak...hihihi. durian? saya hantu durian! pantang jumpak.

    BalasPadam
  13. Rugi la tak suka makan durian. Tapi manggis pun sedap jugak.

    BalasPadam
  14. ruginya dia x makan durian...SA hantu durian lately..dulu pernah x suka..tp bangun dari koma terus jadi suka...heheehhe...

    BalasPadam
  15. Anak lelaki makchaq dua-dua tak suka/tak tahan bau durian.. kalau bawak masuk durian dalam rumah depa masuk bilik tutup pintu terus tak turun2 mabuk macam orang mengandung.. kalau bawak dalam kereta, depa tak naik la kereta tu sampai berminggu..

    BalasPadam
  16. suka, makan. tak suka, diam. bila kita redha itulah rezeki kita, kita tak sampai hati nak merungut

    BalasPadam
  17. rasanya leeza tak pernah makan ayat kampung.... emmmmm org kata sedap.

    BalasPadam
  18. kita buat pilihan...mmg bebas...cumanya nilai bukan kita yg tentukan..haruskah membatasi pilihan agar nilainya dapat memuaskan hati....ayam kampung ada nilai rasa yg sgtttt bernilainya dengan tekak saya kakcik....

    BalasPadam
  19. kita kat sini banyak sangat pilihan ma..

    BalasPadam
  20. harga yg munasabah tu kakcik, mana ada yg murah lg kt kl nih...
    heheh tp kan pyh nk lari2 kt musim durian nih, lg2 kalu ahli kuarga sgt2 suke durian... lari2 pun jmpa jugak

    BalasPadam
  21. assalamualaikum kakcik....sekarang ni harga makanan mmg mahal kita x boleh buat apa2 bila dah beli terpaksa la bayar walaupun mahal harganya...;)

    BalasPadam
  22. Assalamualaikum Kak Cik

    kat tempat saya RM5.50 ajer...

    BalasPadam
  23. mmg ikan bulu ayam tu kak cik..lbh kurg harga kt jb jgk nie..:)

    BalasPadam
  24. sedapnye saya tengok ikan masin bulu ayam tu.Harapnye esok ada la jual kat pasar malam.

    BalasPadam
  25. ayam kampung lagi sedap daripada ayam cucuk...hehehe

    BalasPadam
  26. along dengan saya terbalik. saya suka durian. tak suka manggis dan kurang gemar rambutan..hehe.

    BalasPadam
  27. Tak suka makan durian...pehhh....rugi2...ahakz

    BalasPadam
  28. memang tidak ada paksaan tetapi mesti ada batasan..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.