Khamis, 22 November 2012

Cer citer... siapakah yang mempunah-ranahkannya?...

Yang di dalam gambar itu pun bukanlah orang Melayu sendiri.
Tidak terasa malukah kita sebagai orang Melayu?

I don no wat tu sey la... It's ap tu yu ol... I folooooo je!

27 ulasan:

  1. bahasa kita dah hilang kuasa... lihat saja iklan di tv, amat menyedihkan...

    BalasPadam
  2. kekadang naik geli bila anak2 buah menggunakan bahasa pasar mcm tu...buruk...

    BalasPadam
  3. tatabahasa dalam paper pun berterabur...hehehe...

    BalasPadam
  4. Mungkin nak nampak canggih agaknya...sebab tu banyak perkataan inggeris dimelayukan......

    BalasPadam
  5. saya pun kadang-kadang tak faham....

    BalasPadam
  6. Khazanah yg perlu dipelihara oleh SEMUA pihak. Adakah kita dah melaksanakannya?

    BalasPadam
  7. hurmm entahlah .. rasanya x perlu tanye koot
    mereka nis semua dah paham
    sahaja buat2 x paham huhuh

    BalasPadam
  8. adakalanya agak sukar nak tafsirkan bahasa sms yang ai terima.. :(

    BalasPadam
  9. semuanya ringkas skang...
    kalu bahasa budak2 lagi cheqna x suke..
    itteewww..nak bagi contoh pun x reti ma oi...

    BalasPadam
  10. kan...?

    tak rasa malu ke..?

    dayah jarang guna gaya tulisan mengarut nih... :)

    BalasPadam
  11. Saya ni kalau dapat sms bahasa susah nak tafsir, saya delete jea...

    BalasPadam
  12. Apa ley bt. Org Melayu gak yg menjahanam bangsa sendiri.

    BalasPadam
  13. kadang surat rasmi pun ada yang salah bahasanya kakcik, camana tu huhu

    BalasPadam
  14. semua orang nak cepat.. jadi bila nak cepat orang guna jalan pintas.. termasuklah bahasa.. kita guna bila kita malas nak jadi mamat atau minah skema.. agaknya laa.. :D

    BalasPadam
  15. kita ni memang macam ni, nak buat macamana kan. hihi

    BalasPadam
  16. Ai sound stupit wen ai spek melay...huhu

    BalasPadam
  17. kitalah yang memusnahkan keindahan bahasa yang tercipta itu~~~ huhu (T___T)

    BalasPadam
  18. kadang nak cepat taip sms, memang la habis singkat bahasa diguna.. janji yg dapat tu faham.. takkan sms nak guna bahasa lengkap.. habis duti top up nanti.. walopon begitu, dalam acara yg sepatutnya, bahasa wajib digunakan seluasnya..

    BalasPadam
  19. mmg begitu la kak bahasa melayu skrg ni...bcmpur aduk pon ade...tu semua adalah tabiat kita jugakkn..harus diperbaiki...

    BalasPadam
  20. rindu-windu
    itu-itew
    saya-sayer
    sekarang-skunk

    ohh...anak2 muda skrg...

    BalasPadam
  21. takda orang yang tekan kan pasal bahasa ni secara sungguh sungguh! tu yang makin buruk jadinya! humm

    BalasPadam
  22. Begitulah... letih dah kita menulis dan menegur.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.