Kawan-kawan kakcik

Isnin, 25 Jun 2012

Untuk pencari kerja...

Iklan ini dibawa secara percuma kepada anda oleh kakcik ...
Nampak tak?

Tak apa, kakcik besarkan sikit.  Ada alamat dan nombor telefon di situ.

Cubalah.  Kalau dapat kerja, bekerjalah dengan berdisiplin dan berdedikasi.
Eh... mana ada kakcik kata kakcik nak minta belanja.  Tak baik tau!

notataksiapatanya :  gigih pada jam 6.10 pagi berhenti di tepi jalan untuk merakamkan gambar-gambar di atas.

26 ulasan:

  1. hehe awalnya kakcik, dari mana tu?

    alhamdulilah, moga apa yg kakcik share, dapatlah sapa2 yg takde keja tu kerja =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tina, kakcik dari rumah nak ke tempat kerja. :)

      Padam
  2. Salam Kakcik,

    Kat satu Tesco di Shah Alam kebanyakan pekerja lelaki adalah bangsa asing, Bangla!

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Yong.

      Dah 'anak-anak kita' lebih senang menghabiskan apa yang makbapak ada! :(

      Padam
  3. hehehe....saya sempat gak kerja kat pasaraya tapi kat jusco maluri selama setahun. huhuhu...penat yang amat wooooo

    BalasPadam
  4. As salam Kakcik,

    Harap anak2 muda yg 'menanam anggur' rebut peluang ni utk mencari pengalaman disamping mendpt duit poket.. :))Sy pun pernah bekerja di s/mkt ms cuti sem... mmg penat tp seronok! :))

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Marya.

      Memang seorang ibu akan berasa 'kesian' bila tengok anak2 kerja teruk. Difikirkan balik, sampai bila mereka hendak 'dimanjakan'. Betul tak/ :)

      Padam
  5. Tesco sini br bukak juga tp xnampak plak iklan...dah cukup pekerja gamaknya hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tesco Ampang ni dah lama juga, tapi mungkin ramai pekerja dah berhenti. :)

      Padam
  6. anak sulung akak plan nak keje cuti sem..saynagnya dapat cuti seminggu ja..patutnya 3 bln...sbb terpaksa menguruskan freshie yg baru masuk...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anak kedua kakcik baru habis pengajian peringkat diploma. Boleh juga suruh dia cari kerja sementara sebelum memulakan langkah seterusnya. :)

      Padam
  7. ramai yg mengganggur yg perlukan kerja..
    sekarang x boleh pilih2 kerja.

    BalasPadam
  8. bagusnya kakcik..sempat lagi nak amik gambar diawal pagi.Kira cam khidmat sosial gak ni..kakcik publishkan kat blog utk mereka2 yg tatau pasal ni jadi tau.So bg anak2 muda yg menganggur tu bole la itvw

    BalasPadam
  9. yup betul kak, bekerjalah dengan baik, tidak mustahil bermula bekerja sbg cashier boleh menjadi manager, kan, yg penting USAHA

    BalasPadam
  10. Kerja-kerja pasaraya dimana-mana sentiasa ada kakcik. Pekerja pun selalu tukar-ganti. Lompat dari satu pasraya ke satu pasaraya..

    BalasPadam
  11. hehehe... sgt bguna tu tuk pencari pencari keja...

    BalasPadam
  12. sekarang tak boleh sangat memilih kerja :)

    BalasPadam
  13. tq kakcik..adik saya memang tengah cari keje..

    BalasPadam
  14. bagus betul lah kakcik ni! sesuai utk yg tengah cari kerja

    BalasPadam
  15. Salam kak cik..

    Teringat masa mula2 garduated dulu..pantang nampak iklan keje kosong mesti nak try..tak kisah keje ape..asalkan dapat duit..kalau malas tak ade duit..hehehe

    BalasPadam
  16. Utk yg masih tanam anggur, blhlah rebut peluang nih ☺☺

    BalasPadam
  17. pukul berapa la agaknya kakcik bangun tido ek...

    BalasPadam
  18. peluang ni. semoga yang mencari tak terlalu memilih kan?

    BalasPadam
  19. 6.10 pagi tadi saya gigih ambik gambar jugak kakcik, dalam rumah la tapi :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.