Kawan-kawan kakcik

Khamis, 14 Jun 2012

Mengidam...

Dah beberapa hari kakcik mengidamkan benda ni.  Minta Along belikan, dia kata 'tak pernah dengar'.  Tapi dia carikan juga, tak ada pula dijual kat kedai makan tu.  Tak apalah, nanti kakcik cari bahan, kakcik buat sendiri.  Bukan susah sangat pun nak membuatnya...

Tapi... apa bendanya yang kakcik idamkan sangat tu???

v


v


v


v


v


v


v


v


Sirap selasih je...
Gambar diambil dari : http://chekuna-rauna.blogspot.com/

39 ulasan:

  1. Nmpknya kakvik kena cari biji srlasih la..

    Panas2 cmni sedap dapat minum..

    BalasPadam
  2. tengok Kakcik buat dengan air batu banyak2 tu, Ella pun teringinnnnn jugak, kak. Hehehe.

    BalasPadam
  3. panas panas mcm ni bestnya kalau dapat minum....nikmat!!

    BalasPadam
  4. masa kecik dulu, selalu buat sirap selasih utk buka puasa..
    pastu berebut selasih dgn kakak! hehe

    BalasPadam
  5. sirap selasih ker yang kak cik mengidam...minum selasih boleh sejukkan badan...

    BalasPadam
  6. oh terliur2 pulak tgk sirap selasih

    saya suka selasih ni sis..kadang2 buat puding pun saya taruk selasih..mmg nyumm nyumm

    BalasPadam
  7. perkh mmg sedap nih... bt sndiri je kakcik...
    dana masa kecik2 suke panggil biji selasih ni telur katak heheheh

    BalasPadam
  8. kak rumah saya ada biji selasihnya..semalam nak buat sebab teringin tapi sirapnya pulak takda..:)

    BalasPadam
  9. Sedap ni kak.Masa pegnant dulu ngidam air nih ☺☺

    BalasPadam
  10. Dah lama x minum sirap selasih...selalu jumpa bulan posa jer kan?

    BalasPadam
  11. dulu rozie panggil anok budu. tau ape telur katak hahahahaha...

    BalasPadam
  12. sirap telur katakk..hehehe..jarang dah jumpa orang minum ni kan..zaman saya kecik dulu heaven dapat minum sirap selasih..

    BalasPadam
  13. sirap selasih - sedapnya....
    nak kena beli bauh selasih la...
    then buat air gula - campur sirap ros dan daun pandan
    wahhhhh!~ wangi banget ye...
    sedap! sedap!

    BalasPadam
  14. SMTI - Minuman kegemaran saya waktu makan tengahhari. tak nak cuba minum teh-o selasih? atau laici selasih atau Ribena-Selasih?


    Nota:- masa belajar di US dulu selalu minta kat pelajar Indon, depa selalu tapau selasih dari kampung.

    BalasPadam
  15. sejukk jer tekak saya nengonya tuu..
    belum minum lagii...mmg sedappp dan nyaman jer bila minum tuu..

    BalasPadam
  16. kakcik sedang berpuasa ke?

    selalunya time puasa saja rasa
    nk minum air tu kan :)

    BalasPadam
  17. Alahai kakcik nie.. kakak ingatkan tadi iceblend dragonfruit... Leganya minum kalau musim panas.

    BalasPadam
  18. owh..sirap selasih rupanya. bagus ni buat sejuk badan. campur dengan kembang semangkok terus jadi laicikang.
    kena beli biji selasih je.

    BalasPadam
  19. Assalamualaikum Kak Cik

    baru lepas minum dlm majlis walimah minggu lepas

    BalasPadam
  20. aduyai kak cik..tengok saja apa yang kak cik idamkan..terus jangkit kat suri..dahlah langkawi tengah panas sekarang ni hehe

    BalasPadam
  21. bulan puasa banyak jual tau Kakcik :)

    BalasPadam
  22. Waa sirap selasih.. jarang org jual kan.. tapi bila dpt minum.. bestnya.. :)

    BalasPadam
  23. Hahhaa...kat kedai sirap limau ada la kak cik. Tetiba teringat bulan posa.

    BalasPadam
  24. uishhh.. tengok gambo tu, terus saya pun ngidam kakcik.. huhu..

    BalasPadam
  25. Uihhh kakcik... Beli dgn buat xsama kan... Klu beli lg sdap sbb mgidam xleh buat sndiri kan? Hihihi

    BalasPadam
  26. Assalamualaikum kakcik..
    sirap selasih yee...memang sedap..

    BalasPadam
  27. kat umah saya ada kakcik.. kalau dekat boleh saya hantarkan.. ;)

    BalasPadam
  28. panas2 ni sedap dapat minum sirap selasih ni...kat kedah sini senang nak jumpa.

    BalasPadam
  29. entahnya kakcik ni, meh zana buatkan...pejam mata je siap.
    kalau badan panas, mmg sesuai minum selasih...kakcik ngidam lain mcm jek?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ngidam nak minum je Zana... bukan ada apa2 pulak...hehehe...

      Padam
  30. perkataan "je" bunyi macam sirap tu biasa2 jer. walhal kalau di letakkan ais, di minum waktu tengahari.... perghhhhh tak cukup segelas. hihihihi..... biasa tunggu bulan puasa jer. beli kat pasar ramadhan

    BalasPadam
  31. Saya kalau pi bazar Chowrasta Penang mesti minum sirap ros selasih campoq isi nyoq dekat situ. Wangi sirap dia lain macam, perghhh!

    BalasPadam
  32. kalau buat bandung baru sedap kak. hehehe... anak2 panggil telur katak. mula2 tu takut nak minum tapi sekarang ni ok je. faveret ni kalau bulan pose.

    BalasPadam
  33. kak cik..dulu masa kecik kalau bulan puasa..air sirap selasih ni lah yang acik tunggu tunggu

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.