Kawan-kawan kakcik

Rabu, 30 Mei 2012

Ingatkan tak mahu berkata-kata, tapi nanti orang tak faham pula...

Monyet (orang Kelantan panggil beruk) ini agak mendengar kata.
Disuruh berdiri, dia berdiri.  Siap buat aksi letak tangan di belakang pinggang.

Tak silap kakcik, hidangan ini disebut COTEK.  Ianya roti canai
dengan telur separuh masak dan kuah bertakung.

Kreatif, kan?  Kerusi yang diperbuat dari tayar - di Rantau Panjang.

36 ulasan:

  1. salam kakcik

    special semuanya, terutama cotek tu, macam biasa dgr nama tu tapi tak tau apa =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Tina.

      Kakcik pun baru saja tahu pasal cotek tu. :)

      Padam
  2. Assalammualaikum kakcik, cotek tu tak pernah pula makan. Bagi zana kt Kelantan susah nak jumpa kedai jual roti canai yg sedap (sori ye org kelantan)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa'a'alikummussalam Zana. Ya, roti canai di KL lebih sedap rasanya dari yang kakcik makan tu. :)

      Jadi tak Zana nak pesan mangga ni?

      Padam
  3. pertama kali tengok dan dengar nama cotek walaupun dah banyak kali saya pergi kelantan.

    dah siapa highway nanti, bolehlah pergi lagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya juga pertama kali melihat dan memakannya! :)

      (Maaf atas kesilapan yang memang tidak disengajakan tadi - ada tak kesilapan yang disengajakan, ya?)

      Padam
  4. pertama kali tengok cotek.nama pernah dengar...sedap tak kakchik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terus terang - rasanya kakcik tak akan makan lagi cotek tu. Roti canai biasa lebih sedap di tekak kakcik. :)

      Padam
  5. beruk tu untuk ambik kelapa tu kakcik :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, beruk itu adalah salah seekor dari beruk yang menyertai acara 'beruk naik nyor' pada tarikh kejadian. :)

      Padam
  6. As salam Kakcik,

    Kerusi tayar tu super creative! Amboi beruk tu... Kemain lg mcm bos...keh keh keh... ;))

    Rindunye kak cik nak mkn roti canai.. adeh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Marya.

      memang dia buat gaya bos pun. Eh! ada ke bos yang marah ni nanti sebab samakan gaya beruk dengan gaya bos? hehehe...

      Marya pandai buat roti canai sendiri, kan?

      Padam
  7. amboi pandainya beruk tu. tak pernah dengar nama cotek tu apatah lagi merasanya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik dah rasa cotek tu, tapi cukuplah sekali rasanya. :)

      Padam
  8. tak penah try lg cotek tu... mcm nama mas cotek lak kak... pokok herba tu kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik biasa dengar mas cotek, tapi tak kenal rupanya. :)

      Padam
  9. Balasan
    1. Memang sedap untuk yang menggemarinya. :)

      Padam
  10. Salam Kakcik,
    kesian tengok beruk tu, dahlah tak bebas, kena keja, dan disuruh buat sarkas! Naya hewan!

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Yong.

      Jangankan beruk, sesama manusia pun, manusia sanggup menganiaya. :(

      Padam
  11. kat KL tak penah pulak jumpa roti canai macam tu
    nampak sedap la mak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mak rasa, mak boleh makan sekali sajalah Acu. :)

      Padam
  12. Erk? Sedap ke Kakcik roti cotek tu?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmmm... kat tekak orang lain mungkin sedap, tapi tidak di tekak kakcik. ;-)

      Padam
  13. Mcm MAS cotek pulak ye kak hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cotek yang ini, masnya kuah itulah kot. :)

      Padam
  14. nampak sedap la COTEK tu..tk pernah makan.

    BalasPadam
  15. setalah aku baca2, postingan2nya sangat bagus, menarik dan bermanfaat,,terus menulis,,karena dengan menulis kita bisa mengembangkan imajinasi kita dan menjadikan kita lebih kretaif..serta kadang bisa menghibur orang lain.. ^_^

    oia salam kenal
    kalau berkenan silahkan mampir ke EPICENTRUM
    folloback juga ya buat nambah temen sesama blogger,,tukeran link juga boleh,,makasih..^_^

    BalasPadam
  16. Jangan duduk kat kerusi tayar tu... dah takde bunga!

    (kat 'rumah kita' dah hujan, dah!)

    BalasPadam
  17. kerusi tuu menarik minat saya kak
    sgt2 kreatif ! .. ;)

    BalasPadam
  18. Kalau tempat kakak panggil roti canai banjir ada juga tempat kakak nie kakcik..

    BalasPadam
  19. mas cotek tahu lah sy mak... :)

    BalasPadam
  20. beruk ni mmg cerdik kekadang perangai cam manusia...kiut jer

    BalasPadam
  21. sama cam munna..mas cotek tahu lah..tapi roti canai mcm tu macam roti canai banjir kan..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.