Kawan-kawan kakcik

Rabu, 30 Mei 2012

Apa kakcik buat bila tinggal seorang diri di bilik hotel...

Mulanya kami ditempatkan di bilik ini...

cukup selesa untuk dua orang, tapi suami tak berpuas hati...

disebabkan masalah ini.

Kami ditukarkan ke bilik ini...

memang luas sangat...

dan masalah tadi tiada lagi.

Bila ditinggalkan keseorangan dan saluran TV pun tak banyak pilihan...

drama Tamil pun kakcik layan! Mujur ada sarikata.

Oh... kakcik tonton siaran ini juga...

dan kakcik jadi terpana...

Subhanallah.  Merdunya suara dia dan sangat lancar dia membaca...

Inilah namanya.  Bagaikan tiada kesalahan langsung bacaannya di telinga
kakcik yang tidak arif ini.  Tiada juga teguran diterimanya dari para juri.
Dia bukan membaca, tapi menghafaz.  Untungnya dia menjadi insan terpilih.

20 ulasan:

  1. ha ha ..kakcik buat ape..?
    hihi...
    seronoknya leh jalan-jalan...:)

    BalasPadam
  2. Salam Kakcik,
    dari layan drama Melayu, akak suka lagi layan citer Tamil!

    BalasPadam
  3. mmg besar n luas bliknyer kakcik, betul lah cara cik abg kakcik tu, bilik tu ada masalah msti mintak tukar yg lain...

    pas lyn tamil lyn mengaji lak yek kakcik, sambil menghayati boleh kite tambahkn pahala ngn mendengar

    BalasPadam
  4. katil tu tido sorg satu ke mak? hihi...jeng jeng jeng!

    BalasPadam
  5. dengar bacaan al-quran memang mengasyikkan. untung dia..umur muda lagi..alhamdulilllah.

    BalasPadam
  6. boleh tidur seorang satu katil ya kakcik. Memang luas tu. Kalau yus anak beranak, masih kira tak muat...huhu.

    BalasPadam
  7. kak cik kt mana tu..best nya bercuti la tu..hehee

    BalasPadam
  8. bestnya. syahdu. bilakah agaknya nak lancar hafaz macam adik ni kan... :(

    BalasPadam
  9. Kakcik ke mana? seronoknya...

    BalasPadam
  10. Besarnyaa katil.. leh golek2 nie..

    BalasPadam
  11. Muqri buat pengubat jiwa yang sengsara melihat mat rempit, mat lalok, minah bonceng dll ..

    BalasPadam
  12. drama tamil lagi best drp hindustan sebenarnya..
    ***nak anak macam muqri..

    BalasPadam
  13. Balasan
    1. Hotel New Pacific, KB. Free WIFI cuma ada di lobi - itu pun sekejap ada sekejap takde! ;-)

      Padam
  14. sejuk perut bapak, ehh mak mengandung kan kakcik.. memang boleh terkesima..

    BalasPadam
  15. ALhamdulillah.. tenang hati.. =)

    BalasPadam
  16. Tak kan dua org dua katil kakcik... sorang satu ye hihi...

    Hafazan petang tu kakak pun ada tengok kakcik.

    BalasPadam
  17. masa takde anak dulu mmg sorang2 je dlm bilik hotel.. tengok tv & makan je la...

    BalasPadam
  18. kalau saya ada boleh la saya teman mak ronda-ronda. :D

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.