Kawan-kawan kakcik

Selasa, 22 Mei 2012

Assalamu'alaikum dan selamat menyambut kedatangan Rejab...

Kelebihan bulan Rejab:

1.Di dalam bulan lain Allah membalas amalan umat-Nya 10 kali, tetapi di dalan bulan Rejab Allah akan membalas amalan umat-Nya 70 kali.

2.Sesiapa meminta ampun (beristighfar) pada pagi dan petang 70 atau 100 kali di dalam bulan Rejab, diharamkan tubuhnya daripada api neraka.

3.Rejab bulan Allah, Syaaban bulan Rasulullah. S.A.W, Ramadhan bulan umat Rasulullah S.A.W.

4.Rejab adalah bulan menabur benih, Syaaban bulan menyiram tanaman manakala Ramadhan bulan menuai.

5.Amalan di dalam bulan Rejab menyucikan badan, Syaaban menyucikan hati manakala Ramadhan menyucikan roh.

6.Rejab adalah bulan maghfirah (keampunan), Syaaban bulan syafaat manakala Ramadhan bulan menggandakan kebajikan.

7.Rejab adalah bulan taubat, Syaaban bulan muhibbah manakala Ramadhan bulan dilimpahi pahala amalan yang banyak.

8.Pahala amalan baik di dalam bulan Rejab diganda 70 pahala, Syaaban diganda 700 pahala dan Ramadhan diganda 1,000 pahala.


Artikel sepenuhnya di :  SINI

29 ulasan:

  1. Selamat menyambut bulan rejab kak chik : )puasa ke hari ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu kak,marilah bersama-sama merebut hasilnya...

      Padam
  2. selamat beramal. Puasa harini?

    BalasPadam
  3. Banyak pahala yg boleh dikumpul sempena bulan rejab ni kann..
    Insya Allah puasa ari nii..

    BalasPadam
  4. waalaikumusalam,
    selamat berpuasa buat kakcik dan sahabat yang mengamalkan puasa sunat, moga puasa sunat kita diterima olehnya.. amin

    BalasPadam
  5. Waalaikumsalam kak cik, salam 1 rejab utk kakcik, moga dipermudahkan untuk melakukan segala amalan pada bulan ni dan bulan-bulan yang akan datang, iallah..

    BalasPadam
  6. Waalaikumsalam kakcik. Salam 1 Rejab dan semoga kita sama2 merebut peluang yang ada di bulan ini untuk memperbaiki amalan dan menambah pahala...

    terima kasih berkongsi info ini....

    BalasPadam
  7. Salam Kakcik, Selamat menyabut bulan yg barokah ni.
    Alhamdulillah kita umat Muhammad SAW dihadiahkan 3 bulan yg bearoqah!
    Cuba nak posa sunat sebanyaknya. Thanx for the info!

    BalasPadam
  8. alhamdulillah, jom puasa sunat.

    BalasPadam
  9. Salam Rejab Kakcik. Baik2 kat KLIA tu.

    =D

    BalasPadam
  10. asslm Kakcik...slmt mymbut bln Rejab n slmt berposa hri ni...terima kasih berkongsi info tu...

    BalasPadam
  11. dah masuk rejab kan kakcik.. tak lama lagi puasa dah kita.. lepas tu raya.. hee, raya tahun lepas masih lagi terasa... saya dah start nak panik ni, posa tak habis bayo lagik..huhu..

    BalasPadam
  12. salam Rejab buat kakcik n keluarga..

    biskut raya tahn lepas ada lagi kakcik? hehe

    BalasPadam
  13. Rejab...Syaaban..Ramadhan...semuanya penuh keberkatan.

    BalasPadam
  14. InsyaAllah acu puasa hari nie
    mak puasa??

    BalasPadam
  15. Kakak rasa hari ini juga ramai yg berpuasa selain baik di bulan Rejab anak-anak juga ramai yg sedang periksa kakcik...

    BalasPadam
  16. Banyak pahala boleh dikumpul di bulan Rejab ni kan kak...pahala berlipat kali ganda..

    BalasPadam
  17. Jom imarahkan bulan ini...sampai bulan ramadan nanti dengan amal dan ibadah, insyaAllah.

    BalasPadam
  18. Inilah antara 3 bulan yang dinanti dan patut kita manfaatkan sepenuhnya.

    BalasPadam
  19. moga kite mendapat rahmat dibulan rejab ini...insyaAllah

    BalasPadam
  20. semoga kita mendapat keberkatannyer...

    BalasPadam
  21. Tq share nie kakcik,jom kita mengandakan amal ibadah kita,semoga diberkati Allah.

    BalasPadam
  22. selamat menyambut bulan rejab kakcik..

    BalasPadam
  23. Rejab ni bulan kita sucikan diri & latih diri utk ketemu Ramadan

    BalasPadam
  24. As salam Kakcik,

    Insya'ALLAH 2 bulan lg kita akan menyambut Ramadhan, terasa sayu pulak hati ni...

    Apa-apa pun sama-samalah kita meningkatkan amalan kita...

    K.cik,

    Marya ni taklah pandai sgt bab agama tp pernah dgr ceramah dr ustaz yg mengatakan ada ulama yg mengatakan hadis yg menceritakan kelebihan bulan rejab terutama sekali bab 'Rejab bulan Allah, Syaaban bulan Rasulullah. S.A.W, Ramadhan bulan umat Rasulullah S.A.W.' adalah hadis dhaif
    seta palsu... Wallahualam... Nanti kakcik check balik dgn ustaz & yg arif ye... Marya menyampaikan shj, kalau salah atau betul mintak k.cik beritahu Marya ye... Terima kasih :))

    BalasPadam
  25. moga amalan kita bertambah dan diterimaNYA..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com