Kawan-kawan kakcik

Selasa, 22 Mei 2012

Rasanya boleh miskin kakcik kalau selalu makan kaya bun ini...

Harganya memang agak 'kaya'

Lebihkurang sebesar tapak tangan kakcik. Walaupun kakcik gemuk,
tapi tapak tangan kakcik kecil tau...

Intinya - hmmmm, bila masuk ke mulut, tidak terasapun ianya ada!

Nak murah, buat sendirilah kakcik.  Kalau hanya tahu makan, jangan banyak komen!


68 ulasan:

  1. Hehehehe...seram la bun kaya harga mcm tu Kakcik. Kakcik kat KLIA lagi ke ni?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah balik dah Fara. Tak dapat jumpa Irfa. Mungkin di lain kali, InsyaAllah. :)

      Padam
    2. ye..mungkin lain kali.dah lambat masa baca komen kat blog

      Padam
    3. InsyaAllah Irfa, ada rezeki dapatlah kita berjumpa lagi nanti. :)

      Padam
  2. hahah...makan je kak cik..esok-esok kalo buat taruk resepi ye....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Taruh resepi? Buat jejemput pun kakcik tak lulus! ;-)

      Padam
  3. KakCik
    Think positive bila makan bun kaya tu.. kot2 terus kaya cam budak rambut keriting itew? Siapa tau, kaan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. CS...

      Aminnnnn... tuah ayam nampak di kaki (kalau kaki tu tak dibuat sup) kannnn... :)

      Padam
  4. sedapnya, makan 'kaya'. penjual makin 'kaya' jugak, kita makin miskin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan bagus kalau kita pandai buat sendiri, kan? :)

      Padam
  5. hehe...betul..

    dah terang2 kat situ tulis bun kaya..
    maknanya yg kaya tu si bun tu laa....

    kalau makan selalu, agak2 kita cuma boleh jadi bun-tal or bantal hahaha...

    *jgn khabor kat CS tau, dia mamam kamven tak lawer kita...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lamabat boleh jadi bun-tal mahupun bantal kalau setakat makan bun yang kay tu Q. Dahlah harganya mahal, kalau digenggam kuat2 mahu tinggal sebesar guli je!

      :)

      Padam
  6. hehehe..roti je yang nama kaya..org yang makan tak kaya2..hmmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau rajin buat dan jual bun, mungkin kita boleh kaya juga. :)

      Padam
  7. hik...hik...hik... baik buat sendiri la. Tu pun kalau pandai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik ni sah2 pandai makan je. :)

      Padam
  8. kakcik ni lawak!!! sakit perut saya gelak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Shyyyy... jang gelak kuat2, hairan bangla kat luar tu nanti! :)

      Padam
  9. kalau ada barang dan oven buleh buat sendiri...
    pakkal je saya tak cukup duit nak beli oven
    pengukus, kucing dah pecahkan penutupnya...

    mahal betol harganya 2 ringgit...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah... lebih baik makan bun gardenia, kan? :)

      Padam
  10. Balasan
    1. Perasan kaya sekejap bolehle... :)

      Padam
  11. tengok gambar close up saya ingatkan besar..hehehe..

    BalasPadam
  12. tba2 rasa lama sgt dh xmakan kaya ball.kaya ball je la, kecik sikit, kaya bun besar sgt ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kaya ball sedap dimakan sewaktu masih panas. :)

      Padam
  13. Saya pun suka makan bun skrg. tapi RM2? memang mahal la.

    BalasPadam
  14. Sebab ada org tak suka inti kakcik.. boleh cecah dgn milo sedap... Untung business roti kan sebab tepung sikit bubuh yis kembang... jual 2 ringgit satu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik suka bun atau pau inti kelapa. Kaya ni kurang sikit. :)

      Padam
  15. Saya boleh buat roti ni kakcik.....jadi x jadi je....kihkihkih

    BalasPadam
  16. Huhu...cukup ke satu je tu Kakcik?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dengan harganya itu, cukuplah satu. :)

      Padam
  17. klu makan satu, macam tak kenyang jee..kecik bebeno..klu saya kena tiga ketul..dah berapa rm..rm -nya tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita kena belajar buat sendiri le nampak gayanya. :)

      Padam
  18. depa yg buat 'kaya'..kita yg tukang beli..miskin..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jadi, kita pun kenalah berfikir macamana hendak jadi kaya, kan? :)

      Padam
  19. roti kaya sebesar tu RM2.00 ? mak ai....berat nie...suatu masa dulu pernah mkn roti kacang...gigit2 smapi kesudah x jumpa kacang....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Agaknya kacang tu dah digaul sekali dalam tepungnya. :)

      Padam
  20. Sampai 2 henget harganya? Kalau saya, bun sebesar tu satu tak cukup..kalau 3 dan rm6.Adoii...tukar nama kepada 'roti miskin' lah.

    BalasPadam
  21. walaupun tak kaya ... kira boleh makan kaya. kira kaya lah jugaaakan...

    BalasPadam
  22. alahai bunnya bsr bantal, kayanya seciput..mmg kaya la tokey bun ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lebih malang kalau yang kaya bukan orang yang mengusahakan bun itu, tapi orang yang cuma ambil untung 'atas angin'...

      Padam
  23. rasanya itulah pertama dan terakhir beli kat situ agaknya..

    BalasPadam
  24. kat mana beli tu kakcik.. kat kedai umah saya, tak silap nangposeng jer..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mestilah di tempat yang 'ada nama', tu yang jadi regenya gitu. ;-)

      Padam
  25. tu nak kaya cepat la tu! huhu~

    BalasPadam
  26. gulp..
    dua hengget macam tu..?

    adoi..

    pengajaran sungguh la buat saya.

    makan kenyang2 sebelum pegi tempat org kaya.

    hehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu Hidayah, kalau tak makan kenyang2 pun, bawa bekal siap2. :)

      Padam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.