Kawan-kawan kakcik

Rabu, 25 April 2012

Jom semak kad pengenalan kita...


Jangan sampai ada tarikh luput pula.  Pastikan juga kita adalah WARGANEGARA

Kalau kita sudah layak mengundi, pastikan kita mengundi di tempat yang betul!
Jangan duduk di Selangor tapi terpaksa pergi ke Sabah untuk mengundi!

Sumber : http://pascawanganbukitsentosa2.blogspot.com/

19 ulasan:

  1. salam kak
    IC ada tarikh luput ye
    saya baru tahu
    thanks kak for infomation
    kena segera check ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. kak,
      saya dah check saya punya...tp xde tarikh luput pun.

      Padam
    2. Kasih... tiada tarikh luput itu bermakna kp kita itu adalah kp yang sah diperlakukan hingga ke hujung nyawa. :)

      Dah tukar ke Mykad baru tak? Kakcik belum lagi. ;-)

      Padam
  2. baru tau ada tarikh luput..nnt mk check laa..
    minggu depan nk gi buat ic untuk yasmenn bln ni genap 12 thn

    BalasPadam
  3. Ini IC utk membolehkan mengundi aje kot kakcik... mulalah hati kakak kata mesti ada yg tak telus nie...

    BalasPadam
  4. hehehe malu nk cakap, belum daftar mcmana nk check kakakakakka

    BalasPadam
  5. itulah kakcik, saya belum tukar tempat mengundi lagi..bila nak menyempatkan diri ni,,,,:)

    BalasPadam
  6. oh, kalau macam kita punya ic takde tarikh luput la eh..saya memang daftar sebagai pengundi, tak sabar tunggu pilihanraya je ni..:)

    BalasPadam
  7. Eh, sy mcm nak kena tuka IC la.. Cip rosak!

    BalasPadam
  8. baru tahu ic ada expired....:)

    slmt mengundi kak cik

    BalasPadam
  9. akak, saya belum tukar ic baru, jd walau duduk di Johor, masih kena mengundi di Melaka, kena balik rumah ayah dan emak untuk mengundi. Tahun ni tahun ke 4 saya boleh mengundi, dan tahun ke 3 InsyaAllah pergi mengundi. 1 tahun tak mengundi sbb masa tu di UK, tak dapat balik....:D

    Nak tukar ic beralamat rumah sendiri asyik tak de masa nak pergi je...huhu

    BalasPadam
  10. ic ada xpired ke kakcik? huhuhuhui nk kene cek lah tgk hehehe

    BalasPadam
  11. IC saya ada tulis 'Baik Sebelum..." haha

    apa-apa pon, negara kita tetap labih baik dari Conggo...

    BalasPadam
  12. tunggu ada masa sesuai untuk tukar IC baru sesuai dengan kematangan muka masa kini. ewah!

    BalasPadam
  13. i smell something fishy here.....hurrrmmmmmmmm

    BalasPadam
  14. Jom semak permit kerja abang kontraktor indo, entah² memasing ada ic tarikh luput sorang satu

    BalasPadam
  15. Ada expiry date yer
    Hihi... Macam macam!

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.