Kawan-kawan kakcik

Selasa, 24 April 2012

Bukan tidak boleh, tapi...

... di perjalanan tadi kakcik ternampak kata-kata seperti ini dipaparkan di suatu tempat ...


Banteras Rasuah
Anda
Mampu Melakukannya

Masalahnya, kalau hanya bilis yang memakan rumpai itu sahaja sibuk dijala sedangkan jerung yang memakan paus dibiarkan bermaharajalela, apakah lautan benar-benar terjaga?


28 ulasan:

  1. yappppppppp betulllll sesangat kak cik . Ikan bilisss jaaa masuk sangkar... yang jerung tu ....telam glup glupppp ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. jerung yang besar tu pun dulu kecil juga asalnya ..

      Padam
  2. Peh!! Bisa nie Kakcik! Patut entri Kakcik nie jdk subject matter utk kempen banteras rasuah tu sendiri.

    BalasPadam
  3. kecik je jerung ni kalau nak dibandingkan dgn paus kan...

    BalasPadam
  4. dalam maksudnyer ni kakcik... yelah kan kalu kite ni yg ikan bilis beria2 jauhkan rasuah tp yg besar2 nyer ikan duk layan lg camne... pusing2 sama gk

    BalasPadam
  5. kannnnnnn???? mmg berbisa bg yg terasa

    BalasPadam
  6. hahaha.... pun bila kite2 yg persoalkan x kan jd apa2.... :(

    BalasPadam
  7. agreed..

    ikan jerung di lindungi bapak jerung

    BalasPadam
  8. Tak adil! Sungguh tidak adil mereka

    BalasPadam
  9. Sudah terang lagi bersuluh... papan tanda sekadar memerangkap ikan bilis je kakcik...

    BalasPadam
  10. Tak kiralah ikan bilis Atau ikan Paus..
    Penerima Rasuah dan Pemberi Rasuah tetap berdosa besar.

    BalasPadam
  11. Pasal bilis tu senang nak ditangkap sedangkan jerung..haisy..

    BalasPadam
  12. Bersama Lakukan perubahan Perangi Rasuah
    Integriti naik rasuah turun.........

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum Kak Cik

    sama kita berhijrah....

    BalasPadam
  14. dalam maksudnya ni. Setuju sangat kakcik!

    BalasPadam
  15. 'ikan bilis' sedap buat lauk dari 'jerung 3 rasa'...

    BalasPadam
  16. betul2.. kerana wang semua nya di gadaikan..
    tak takut ngn kehidupan selepas mati..
    semoga kita semua terpelihara dari amalan yang menarik kemarahan Allah.
    Pokok Manggis Depan Rumah

    BalasPadam
  17. salam kak cik.
    acik suka..memang best..pandai kakcik bermakna sungguh ayat ni
    kalau hanya bilis yang memakan rumpai itu sahaja sibuk dijala sedangkan jerung yang memakan paus dibiarkan bermaharajalela, apakah lautan benar-benar terjaga?

    BalasPadam
  18. setuju sangat2 pendapat kakcik dan sahabat y lain2..

    BalasPadam
  19. As salam Kakcik,

    Setuju sgt! Telah tiba masanya kita buat sesuatu utk negara yg tercinta... Hapuskan kapitalis, serapkan nilai agama...Insya'Allah semuanya terhapus!

    BalasPadam
  20. bilis pun jadi santapan jerung jugak, abeh nak wat lagu mana kakcik...

    BalasPadam
  21. ikan bilis juga ada yang gatal... tak bagos untok resdung tu...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.