Kawan-kawan kakcik

Rabu, 2 November 2011

RTK - ada rahmat yang tidak kita ketahui...





38 ulasan:

  1. Ya Allah lebatnya hujan... hati2 ketika memandu...

    BalasPadam
  2. kata ustaz, antara doa yg mustajab adalah semasa hari hujan, itulah rahmatnya kot akak :-)

    sekadar meneka

    BalasPadam
  3. p/s: lupa nak habaq... sekarang ni di NZ juga sedang musim pilihanraya, tapi keadaannya amat-amat berbeza dengan malaysia... nanti Nida cerita dalam entri akan datang ye, ada juga snap beberapa keping gambar keadaan berkempen di sini hari tu.

    BalasPadam
  4. Nida...

    kakcik tak memandu. Yang bawa kereta sama ada suami atau suami atau anak sulung kakcik, itupun kakcik yang selalu 'tekan brek'...hehehe...

    BalasPadam
  5. WBH...

    mungkin betul tu. Sama2lah kita berdoa agar tidak diturunkan bencana juga berdoa untuk segala yang baik2. :)

    BalasPadam
  6. Nida...

    kakcik tunggu cerita Nida itu. :)

    BalasPadam
  7. uishhh.... tak nampak jalan tu... take care dear

    BalasPadam
  8. Niez...

    gambar2 tu kakcik ambil sewaktu dalam perjalanan balik dari Melaka (di lebuhraya PLUS) pada hari Ahad lepas...

    BalasPadam
  9. Khairin...

    kat sini belum hujan rasanya (tak nampak dari dalam pejabat), tapi dengar bunyi guruh...

    BalasPadam
  10. nov rain.. lebat skrg nih.. hati2..:)

    BalasPadam
  11. Peh, sy mmg tak berani nak bwk kete dlm keadaan lebat mcm nie.

    BalasPadam
  12. ada gak org kata bila hujan di tgh malam, lebat, elok p mandi. tapi saya tak berani lah.. heee.sejukk

    BalasPadam
  13. Rina...

    kat sini baru lepas hujan, tapi tak lebat (kakcik baru jenguk kat tingkap). :)

    BalasPadam
  14. mama maman...

    pasti terjejas pendapatan nelayan dan harga ikan akan melambung, kan?

    BalasPadam
  15. Fara...

    kakcik yang duduk di sebelah pemandu pun rasa kecut perut bila tak nampak jalan!

    BalasPadam
  16. Yan...

    ada petua macam tu ya? Hehehe.. kakcik pula bila dah sejuk2 tu, tarik selimut la jawabnya. :)

    BalasPadam
  17. bila petang saja pasti hujan akan turun...sekali dengan guruh petir

    BalasPadam
  18. di samping rahmat jangan lupa ada peringatan !

    BalasPadam
  19. hehe..kak chik..semalam saya drive.. suami pulak tolong tekan brek..saya duk gigih tekan minyak.. hahaha..

    BalasPadam
  20. Acu...

    mujur juga kakcik tak memandu, mahu kakcik tunggu hujan reda baru balik! ;-)

    BalasPadam
  21. Kanda AL...

    betul tu. Sedang diturunkan peringatan pun, ramai yang masih leka!

    BalasPadam
  22. Rai...

    amboiiii... suami tak kata apa2, ke? ;-)

    BalasPadam
  23. memang kakcik ..

    kat tempat ati ni dari pagi
    hujan lebat..ni pun terjah masuk je..huhu

    BalasPadam
  24. Ati...

    tengok kat luar tu macam dah cerah, lega kakcik rasa. Cuma balik ni fikir pulak nak masak apa. Semalam Along minta buatkan spaghetti, kakcik belasah je buat sosnya. Alhamdulillah, habis seperiuk. :)

    BalasPadam
  25. skrg ni hujan lebat jer...pg2 pun dh hjn..

    BalasPadam
  26. bestnya hujan...
    rasa sejuk dan selesa

    BalasPadam
  27. Salam kak. Kak opis ella ni pun hujan dr tengahari. Aircond kat opis ella ni kejap on .. kejap off sbb ella tk tahan sejuk.

    BalasPadam
  28. exora...

    bila hujan pagi, mulalah kakcik rasa liat je nak ke pejabat. :)

    BalasPadam
  29. milo...

    kakcik ni bila sejuk sangat, yang tak laratnya nak berulang ke bilik air! :)

    BalasPadam
  30. W/salam Ella...

    kena minum air panas tu untuk panaskan badan. :)

    BalasPadam
  31. Di Keramat baru hujan ni. Ada Kak Bayu ajar doa ketika hujan. Tapi Ate ni pelupa, lupa catat kat mana (kalau kak Bayu tahu abiz Ate, nanti dia kata "org yg ikut kelas saya semua dah hafal, adik sendiri tak hafal semua yg di ajar"..huhuhu)

    BalasPadam
  32. Ate...

    cuba tanya semula doa itu. Bolehlah dikongsikan bersama nanti. :)

    BalasPadam
  33. eelobor...

    lebat juga hujan di hati kakcik ini. :(

    BalasPadam
  34. memang paling takut kalau memandu di kala hujan lebat sangat.

    hujung tahun memang musim hujan dan hujan.

    BalasPadam
  35. haslina...

    hujan juga merupakan satu amaran, agar kita sentiasa buat persediaan...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com