Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 7 Oktober 2011

Hudud...

...satu penerangan yang ringkas dan jelas.  Sesuai untuk orang yang kurang ilmu seperti aku (ya, aku tidak malu mengaku bahawa ilmuku tersangat sedikit.  Tidak seperti ada orang yang berpura-pura tahu tentang semua benda hingga sanggup masuk ke blog orang lain semata-mata untuk mencerca.  Aku maafkan walaupun hatiku sangat sakit - buatlah sehingga puas hatimu dan semoga Allah mengurniakan hidayahNya buat kita semua.)

Oh! hampir sahaja aku terlupa.  Sila klik link ke blog Cikgu Aliya ini.  Jelas tak penerangan beliau kepada rakan sejawatnya?  Kalau kita saja buat-buat tak faham, itu lainlah ceritanya!


15 ulasan:

  1. Thnks for sharing, kakcik. Sat lagi ela pegi.

    BalasPadam
  2. betul tu kakcik...ilmu x seberapa tp menyampuk kt blog org, kata itu-ini dgn sumpah seranahnya...walhal kalau seseorang itu betul2 berilmu, mereka tidak akan sesekali mencerca org lain walaupun org itu bkn seagama dgn kita...apatah lagi st bgsa n 1 agama...

    BalasPadam
  3. kakcik, mcm tula jadinya bila yg kurang berilmu cuba nak jadi pandai. pada dia apa yg dia cakap/tahu tu la yg betul. taknak dah buka hati utk dengar pendapat org lain

    BalasPadam
  4. terima kasih kakcik.. akan saya pergi kesana.

    BalasPadam
  5. kak baru je balik dari jenjalan ke blog Cikgu Aliya.. sekarang nampak lagi terang pasal hudud .. :)

    BalasPadam
  6. wani dah menziarah awal2 lagi tadi...ringkas dan mudah difahami

    BalasPadam
  7. itulah kefahaman saya tentang potong tangan..

    BalasPadam
  8. kalau tak tahu lebih baik diam dan belajar daripada yang tahu.

    BalasPadam
  9. bila org brilmu cuba brhujah..mmg xkena tempat......

    BalasPadam
  10. la ada lagi ke orang yang duk menyibuk tu. sabaulah kak chik, kalau fikir-fikir boleh fed up. cik ina pun selalu kena hentam ngan sorang tu, kalau baca boleh sakit hati dibuatnya.sekarang cik ina malas nak layan. sabau ye.

    BalasPadam
  11. tima kasih kakcik...
    kalau tak tahu belajar atau pun tanya pd org yg bijak pandai...

    BalasPadam
  12. Aikkk..ada org hina kak cik ke...apsal....??? den lom jumpa lagik hal2 yg menghina dlm blog ni....nak gak tgk....

    Pasal link diberi tu....den suka...apa tah nak takut sgt dgn HUDUD...kalau tak buat....buat apa takut...kan...kan...kan...

    BalasPadam
  13. salam buat kakakku kakcik..
    bagus jugak penerangan yg diberi.. cuma kadang2 saya pelik.. orang lebih fokus pada potong tangan dan hukum rejam..sedang hudud itu merangkumi keseluruhan kehidupan..rupanya, orang terlalu kasihkan pencuri dan penzina ye..

    BalasPadam
  14. Saya pun jahil juga. Banyak yg saya belajar dari blog kekawan..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com