Kawan-kawan kakcik

Khamis, 28 Julai 2011

Segar dari ladang...

Hasil dari dusun buah-buahan sahabat suamiku yang terletak di Hulu Langat.  Semoga terus murah rezeki beliau dan keluarganya. 


Manggis yang segar dan masam-masam manis.

Pn Queenie, yang ini bukan telur tenggiling tau! :)

Ini bukan durian yang diperam.


Gara-gara tak pandai mengopek, isi durian nampak kurang cantik.
Tapi rasanya TERBAIK.  Alhamdulillah.

Puas hati Adik dapat makan buah-buahan segar.  Terima kasih pada kawan Ayah.

24 ulasan:

  1. Assalamualaikum Kak Cik,
    seronoknya dapat makan buah2an segar,

    yang bukan telur tenggiling tu buah salak... betul ke...

    BalasPadam
  2. tak puas hati semalam mkn durian kureng sedap :(

    BalasPadam
  3. Salam Kakcik;

    Gambar nbr 1, 3 dan 4 tuuuu... tolong poskan ke Shah Alam boleh... hahaha...

    BS, lu jangan bagi orang telan air liur tauuuuu.... geram niiii...

    BalasPadam
  4. Seperkara lagi nak bagitau kat sini,

    Petang ini jam 5.00pm, beramai-ramailah ke Bank Rakyat Jalan Tangsi.
    Ada Pesta Makan Durian

    Kakcik boleh bawa BS dan keluarga sekali, kalau tak puas makan yang sedia ada tuuuu...

    Jangan jealousssss....!!!! hahaha...

    BalasPadam
  5. KakCik
    Kita dah lama hidup tapi minggu lepas baru pertama kali mengopek durian dgn jayanya, hehe.. TU pun sebab kulitnya dah sedia terkopak. Makan sorang2 tapi terkilan tak dapat 'kucing tidor'...

    BalasPadam
  6. kak cikk...buah setta dan salak tu feverit saya....adoiiii..nak sket..

    BalasPadam
  7. sedapnye... kecuali durian.. heheheh..

    BalasPadam
  8. durian ngan manggis tak pa dah makan banyak.. tp tu buah salak kan.. emm sedap la.. suka la buah salak... lg 1 kalau ada kelubi lg sedap...

    BalasPadam
  9. Isa...

    bank rakyat jalan tangsi??? weh!!! sebelah pejabat kakcik je tu! balik nanti boleh singgah... lalalala...

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum KakCik,

    Rezki tu Kakcik! Akak baru lepas makan doyan Pahang yg dibeli. Nak makan doyan free kena balik kampong kat Peraklah.

    BalasPadam
  11. mama pun dah tepon tanya bila nak balik makan buah durian kat dusun nrambutan kat belakang rumah... hu hu hu...bestnya makan buah yang segar bugar

    BalasPadam
  12. buah-buahan macam inilah yang membuatkan ramai yang bekerja di luar negara selalu teringat dan rasa 'miss' sangat-sangat.

    luar negara tu bukanlah kat Siam atau Brunei. hehe

    BalasPadam
  13. sedap tu k.chik,
    2 mgu lps sy beli manggis kt econsave
    RM3.90 sekg...tp g pulak 2,3 hr lps tu dh hbisssss...buah salok tu baru jer mkn, ada lg kt rmh tp dh tinggal yg kcik2 jer..

    BalasPadam
  14. Banyaknya buah2an tempatan. Semuanya sedap2 tu.

    BalasPadam
  15. semua buah-buahan tu saye sukeee...buah durian lagi la..manggis punnn...

    BalasPadam
  16. telur tenggiling? kihkihkih!!!

    *header baru keles kakcik...!

    BalasPadam
  17. ala kakcik...janganlah berpuan-puan ngan saya..dah rasa nak demam dah ni...yu mek mi fil ankomfotebel hik3

    yang bukan telo tenggiling tu masam ker manis? mana mari? aritu saya dpt manis....best! kakcik suka tak buah tu?

    org cakap durian tu raja buah dan mangis tu permaisurinya jadi mmg elok kalau kita mkn manggis lepas mkn durian, dia mampu menyejukkan yg panas...pandai kawan darling awak tu kan?

    BalasPadam
  18. insyaAllah moga rezeki bertambah...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com