Kawan-kawan kakcik

Selasa, 12 Julai 2011

Mentari merah di ufuk Timur...

Allah berfirman dalam Surah Al-An'am ayat 96-97 yang bermaksud :

“Dia menyinsingkan pagi dan menjadikan malam untuk istirehat, dan (menjadikan) matahari dan bulan untuk perhitungan. Itulah ketentuan Allah Yang Maha Perkasa lagi Maha Mengetahui. Dan Dialah yang menjadikan bintang-bintang bagimu, agar kamu menjadikannya petunjuk dalam kegelapan di darat dan di laut. Sesungguhnya Kami telah menjelaskan tanda-tanda kebesaran (Kami) kepada orang-orang yang mengetahui.”


Teluk Intan, Perak : 9/7/2011

Teluk Intan, Perak : 9/7/2011

Ampang, Selangor : 11/7/2011

Ampang, Selangor : 11/7/2011

Seindah mana sebuah lukisan, tidak akan
sama dengan  keindahan yang Allah jadikan.














40 ulasan:

  1. assalamualaikum ibu

    indah ciptaan Allah..
    tinggal lagi kadang-kala manusia tidak menyedarinya

    BalasPadam
  2. huhuhu...ingatkan lagu kumpulan search tadi

    BalasPadam
  3. merahnya bukan berdarah,
    merahnya bukan marah,
    merahnya mengimarah.

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum...

    Jerebu di sana ya kak!

    BalasPadam
  5. betul mama..
    ciptaan Allah tiada tandingannya

    BalasPadam
  6. Benar sekali adik sayang... Auntie rasa kalau tak ada gambaran dari Allah pun manusia tidak dapat melakar keindahan dari lukisan yg dicipta...

    BalasPadam
  7. alam dicipta begitu indah..
    tugas manusia ialah menjaga/memulihara utk kegunaan sejagat..utk generasi akn dtg..

    BalasPadam
  8. W/salam Rina...

    keindahan yang tiada tandingan. :)

    BalasPadam
  9. lawa kak....guna kamera DSLR ke..?

    BalasPadam
  10. Wa'alaikummussalam Ween...

    begitu sifat manusia - sering lupa dan alpa.

    BalasPadam
  11. eelobor...

    best lagu tu, ya? :)

    BalasPadam
  12. Myri...

    merahnya memberi lorekan indah. :)

    BalasPadam
  13. Wa'alaikummussalam Ustaz...

    ya, jerebu yang tidak/kurang diwar2kan.

    BalasPadam
  14. Cheqna...

    Maha Suci Dia Yang Tiada Tandingannya. :)

    BalasPadam
  15. Kakzakie...

    benar, manusia hanya mampu meniru apa yang telah dibentangkan di depan mata. :)

    BalasPadam
  16. Mama SN...

    pastinya apa yang dijadikanNya hanya untuk kita pinjam sementara sahaja. :)

    BalasPadam
  17. MLD...

    kalau kita tidak bersyukur pun, nikmatnya tetap kita kecapi. Tapi tidakkah kita malu bila tidak tahu berterima kasih kepada yang melimpahkan kita dengan segala nikmat itu, kan?

    BalasPadam
  18. miloais...

    memang jerebu sangat ketara sekarang.

    BalasPadam
  19. jeBateja...

    kalau guna DSLR pasti hasil yang dirakam lebih menyerlah. :)

    BalasPadam
  20. subhanallah.... nikmat yang Allah berikan terlalu besar.

    BalasPadam
  21. Allahuakhbar..

    mmg cantiknya.....
    kakcik, tangkap DSLR..
    rasanya kak ada skill menembak yang baik

    BalasPadam
  22. hari2 pun rindu org teluk intan..tsk..tsk..

    BalasPadam
  23. sangat betul ayat kakcik yg last skali tu :)

    BalasPadam
  24. RK...

    masih juga kita lupa untuk bersyukur, kan?

    BalasPadam
  25. Ayu...

    kakcik belum mampu nak beli DSLR tu...

    BalasPadam
  26. MDT...

    jumpalah untuk leraikan rindu. :)

    BalasPadam
  27. Mimi...

    sekadar kata2 untuk mengingatkan diri sendiri. :)

    BalasPadam
  28. betul cakap adik tu... give me ten adik... hehehe

    BalasPadam
  29. Setuju dengan adik... Kejadian Allah sungguh sempurna. Sungguh indah.. tiada tandingannya.

    BalasPadam
  30. hampir nak ternyanyi lagu search. hihi~

    sekarang ni matahari pagi selalu nampak mcm bulan. sebab jerebu teruk sgt.

    BalasPadam
  31. ada hikmah pada setiap kejadian utk mereka yg befikir

    BalasPadam
  32. Niez...

    adik kata give twenty pun boleh. :)

    BalasPadam
  33. AzMask...

    memang tidak boleh dipertikaikan. :)

    BalasPadam
  34. gB...

    pagi petang nampak matahari merah je...

    BalasPadam
  35. AUC...

    bila enggan berfikir, kita akan diperbodohkan dengan sewenang2nya...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.