Kawan-kawan kakcik

Isnin, 11 Julai 2011

Eri Kaca...

Siapa agaknya si kaya yang bernama Eri Kaca (baca KACA itu dengan sebutan huruf A bukan E, ya?).  Sepanjang perjalananan melawat tanah sawah peninggalan Allahyarham bapa mertuaku, ibu mertuaku becok bercerita itu ini.  Sesekali dia menunjukkan petak-petak sawah yang akan di ambilalih atau akan di usahakan oleh Eri Kaca.

Aku hanya mendengar dan tertanya-tanya di dalam hati, siapakah agaknya Eri Kaca ni.  Banyaknya tanah yang beliau hendak beli.  Pastinya beliau seorang yang sangat kaya raya. 

Suamiku dan ibunya sedang memerhatikan tanah sawah yang dipajakkan kepada orang lain 

Setelah lama bersembang, entah macama mana  barulah aku perasan bahawa Eri Kaca yang disebut-sebut oleh ibu mertuaku itu sebenarnya ialah AGRICULTURE  ataupun Jabatan Pertanian.  ADOIIIII!!!

Hahaha.. apalah mak ni!  Ingat kat Ucop Wilcha ke?










nota hati :  bersiaran dari rumah hari ini kerana HAAAAAAAAA SEMPUTTTTTTTT ......



32 ulasan:

  1. hehe, kalau dah warga emas tu kena kasi can je laa, hehehe

    BalasPadam
  2. kalau den pun tak leh nak sebut betul kak.....bahsa omputih teman mmg hancus......ahakz

    BalasPadam
  3. KOG...

    memang boleh putus urat perut kalau dengar perkataan2 yang sangat jauh maksudnya dari apa yang kita fikirkan...

    Eh! kakcik dah masuk golongan warga emas pada tahun ini tau!!! ;-)

    BalasPadam
  4. jeBateja...

    tapi taklah jauh sangat bunyinya kan? :)

    BalasPadam
  5. hihi.....Eri Kaca ..comel lak rasa,..:)

    BalasPadam
  6. hehehehe... erikaca. bunyinya dah hampir.

    BalasPadam
  7. hehehehe..cam x baik pulak nak gelak..tah nnt sy tua pon cam gini..

    BalasPadam
  8. At least dia tahu juga ERI KACA satu organisasi dan bukan org. Memang kelakar...:)

    Moga kakcik cepat sihat. Upah balik bercuti....

    BalasPadam
  9. heh3...macam ler saya dolu2...lalu kat tempat org pecah batu, ada tulis kuari bt mor...

    dalm hati punyalah kagum kat perempuan sorang tu..saperlah agaknya ya? kalau orang perempuan dah ada kawasan tanah besar dan tertulis khas nama dia lagi, tentulah dia hebat kan?...

    punyalah lama saya pendam kekaguman tu dalam hati, siap simpan keinginan utk brtemu dengan pompuan itu satu hari nanti dan nak belajar darinya macamana nak jadi sehebat dia...

    rupa2nya - Kuari bt Mor tu ialah Kuari bukit Mor...kah3...tak menang mulut arwah ayah saya dok gelakkan saya, chis! nyesal gatai2 mulut tanya.

    BalasPadam
  10. kak...........
    mula2 ayu baca kan..
    ayu ingat eric yang deko rumah tu..

    hahahah
    kaya eric..
    rupanya.........
    sah.. ayu nie pun lembab...
    waka..waka...


    PS: jaga diri kak.. semput tu.

    BalasPadam
  11. hahaha lawak la, tpi tak bek gelakkan org tua, biasa la tu.. mak kte pn camtu gak hehehehe

    BalasPadam
  12. Assalamualaikom kakcik :D

    haisshh ate semput2 pon sempat lg wat maharajalawak!

    itu le pentingnye inglish edukesyen! *liuk2 tgn ala usop wilcha*

    BalasPadam
  13. hehhe..ni sama ngan oghe klate nok kecek manggress..

    "gi beli rokok sigeret nuuuu"

    batu ni keghas kekong mace tanoh kor"

    sekurang2nya..mak mentua akak sebut tu lebih kurang doh..ehehe

    BalasPadam
  14. mak aii..mmg payah menyebutnya je..sy sebut pak tani je huhuhhhh

    BalasPadam
  15. hahaha...acu pun penah confuse dengan sebutan mak acu...di sebut nya "BELIAT"...jenuh memikir..rupa2 nye BILLIARD...heheheee

    BalasPadam
  16. he he he... dia sebut ikut keselesaan sendiri tu kak cik...

    BalasPadam
  17. warga emas pon buleh berbahasa omputeh..hihi

    BalasPadam
  18. assalamualaikum

    sebutan ada lebih kurang... hehe

    moga cepat sembuh kakcik ~

    BalasPadam
  19. waaa...kagum lah.. mak mentua kakcik spiking ok!

    *get well soon kakcik...haaa semput....hahaha!!!

    BalasPadam
  20. Salam
    Ha ha. Mati2 saya ingatkan siapa eri kaca. Lucu...he he

    BalasPadam
  21. ada bunyi2 tu dah hehehe....tapi kalo saya yg mendengo pun tak dapek nak paham ;)



    kak...take care kak, rest tau

    BalasPadam
  22. Hehehehe..

    So cute lah bila nenek sebut macam tu :P

    BalasPadam
  23. hehehehehe..
    mama x sihat ke???
    jaga diri k..nanti datang ganu koling2 ye mama =)

    BalasPadam
  24. biasa lah mak2 kita memang la mcm tu..kdg2 nak tergelak pun ada kan...

    moga k.c cepat2 sihat ye...

    BalasPadam
  25. saya pun gelak macam nak semput baca entri kakcik ni.

    saya teringat kisah ada orang cakap macam ini "tong bod yang potong rumput tu" ..

    rupanya 'town board'

    BalasPadam
  26. hihi ingat nama gelaran YB mana tadi kakcik , biasa la kan pelat org tua.

    Cepat sihat ye kakcik:)

    BalasPadam
  27. kahkah.. saya sampai berkeriut dahi dok fikir, sapa itu ERI KACA? kot la ada terbaca dalam paper ke orang kaya nama ERI KACA.. sib baik tak gugel, kalo tak sure jadik kes tipah tertipu.. :)

    BalasPadam
  28. Warga emas sekarang dah advance sis , bahasa owang puteh yang payah nak sobut dorang leh sobut..memang respect habis la

    BalasPadam
  29. HAHAHHAAAAAAAA...
    terbaek lah kak!!!!


    balik nanti kim salam kat mak...

    BalasPadam
  30. hahahaha...samo macam arwah mak saya dulu... setiap kali musim ke sawah mak selalu sebut 'Di kaca'

    ayat selalunya..'abah kau poe 'di kaca' ambik baja

    BalasPadam
  31. macam nama cina cina sikit sebutan tu..

    BalasPadam
  32. kelakar la kakcik ni.... haaaaaa semputttt.... hehehehe

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.